X

Infografika – spletni sezonski trendi 2014

V Red Orbitu smo tudi letos pripravili raziskavo o vedenju potrošnikov, ki so na spletne strani prišli prek spletnih iskalnikov. Zanimalo nas je, kakšni so trendi uporabe spletnih strani in kako se razlikujejo glede na posamezne panoge. V primerjavi z letom 2013, ko je bila sprejeta zakonodaja o piškotkih, ki je povzročila precejšnje spremembe pri beleženju prometa, je bilo leto 2014 bolj umirjeno.

Kaj in kako smo iskali?

Letos je analiza potekala na 333 spletnih straneh, kar je 124 spletnih strani več kot lani.  Analizirane spletne strani smo razdelili v sedem panog: poslovne storitve, spletne trgovine, finance, lepota in zdravje, informacijski portali, trgovina in turizem. Pri vsaki panogi smo preverjali vedenje na strani: število obiskov, število ključnih besed, povprečen čas na spletni strani, povprečno število pregledanih strani in skupno število pregledanih strani. Zanimalo pa nas je še, kakšen je delež organskega obiska (obisk uporabnikov, ki na spletno stran pridejo prek iskalnikov).

V 2014 so organski uporabniki (neplačan obisk na strani)  v povprečju na spletni strani preživeli 1 minuto in 17 sekund in si ogledali 3,52 strani. V primerjavi z letom 2013 je povprečen čas na strani precej krajši (za minuto in 13 sekund), število spletnih strani pa je primerljivo (leta 2013 so si v povprečju ogledali 3,79 strani). Uporabniki na spletnih straneh torej preživijo manj časa. Verjetno lahko to pripišemo temu, da narašča uporaba interneta prek mobilnih telefonov, kjer uporabniki iščejo informacije hitro in sproti.

Tudi letos je med najbolj uporabljenimi iskalniki Google.  Uporablja ga  kar 97 % uporabnikov spleta, kar predstavlja znatno povečanje v primerjavi s prejšnjimi leti. Ostali trije odstotki so enakomerno porazdeljeni med Najdi.si, Bing in druge iskalnike.

Primerjava med panogami

Pod drobnogled smo vzeli še različne panoge in jih primerjali med seboj. Najprej smo pregledali, kakšen odstotek uporabnikov je na spletno stran prišel prek iskalnikov. V povprečju je organski promet znašal 41 % vsega prometa (ves promet vključuje tudi promet z drugih strani, oglaševalskih kampanj, prek družbenih omrežij ali direktni promet). Uporabniki, ki pridejo na spletno stran prek iskalnikov,  predstavljajo največji delež prometa na področju splošne trgovine (organski promet predstavlja 63 % celotnega prometa), nekoliko manjši organski promet pa beležijo na straneh spletne prodaje (45 %). Delež organskega prometa je nekoliko upadel v primerjavi s prejšnjimi leti, kar pa je po vsej verjetnosti posledica povečanja zavedanja o pomembnosti in vlogi drugih kanalov. Kljub temu ostajajo spletni iskalniki glavni vir prometa, kar pomeni, da so pozicije v rezultatih iskalnikov pomembne.

Nekoliko globlja analiza po panogah kaže na spremembe na področju časa, preživetega na strani in števila pregledanih strani. Za razliko od prejšnjih let so ti rezultati pri vseh kategorijah obratno sorazmerni. To pomeni, da so uporabniki pregledali več strani v kratkem času ali pa so si vzeli več časa in pregledali manjše število strani, kar pa je precej logično. V povprečju so najmanj časa preživeli na straneh, ki spadajo v panogo turizma, trgovin in spletnih trgovin. Torej tam, kjer uporabniki listajo med ponudbo ali produkti in iščejo najboljšo izbiro. Več časa in manj spletnih strani pa so pregledali na področju financ, lepote in zdravja ter info portalih – torej tam, kjer je več vsebine.

Sezonski trendi

Trendi v letu 2014 kažejo, da promet, ki prihaja na spletno stran prek iskalnikov, najbolj narašča v zadnji četrtini leta. Že pred kratkim smo pri pregledu, kako smo kupovali decembra, ugotovili, da se že konec oktobra začnejo iskanja, povezana z darili in prazniki. Priprave na praznike in obdarovanje so nedvomno dejavnik, ki vpliva na povečanje prometa na spletnih straneh. Kot posledica porasta prometa v začetku zime področje splošne trgovine v začetku leta (januar, februar) beleži znaten upad v prometu. Sklepamo lahko, da so potrošniki po praznikih malo bolj pazljivi pri financah in zato iščejo tudi manj informacij, povezanih z nakupi, na spletno prodajo pa vplivajo tudi sezonske razprodaje v trgovinah. Poleg trendov, ki jih prinaša zima, je opaziti še nekatere značilnosti posameznih panog v poletnih mesecih. Na področju turizma je največji porast prometa julija – verjetno zato, ker vsi izbirajo med ponudbami, tik preden se odločijo za dopust. Področje, namenjeno zdravju in lepoti, pa v poletnem času, beleži kar precejšen upad. Sklepamo lahko, da zato, ker so zdravila bolj aktualna pozimi, v času prehladov in drugih bolezni.

In kaj lahko sklepamo?

  1. Organski promet ostaja glavni vir prometa na spletni strani. Optimizacija spletnih strani je torej osnova. Seveda pa pri tem ne smemo pozabiti na to, da je pogoj za uspeh na internetu aktualnost in relevantnost. Uporabnikom je treba nuditi zanimive in relevantne vsebine. To pomeni, da je nujno spremljanje trendov iskanj na spletu, spremljanje analitike, prilagajanje potrošnikom glede na fazo v nakupnem procesu ter redno spremljanje in optimiziranje preživetega časa na strani.
  1. Delež obiskovalcev, ki na spletne strani prihajajo prek Googla, znaša kar 97 %. Več kot očitno je, da če želimo biti opaženi, se moramo osredotočiti predvsem na ta iskalnik.
  1. 2014 prinaša v povprečju manj časa preživetega na spletni strani in več pregledanih strani. Morda zato, ker imamo danes že praktično vsi pametne telefone in informacije iščemo sproti. Torej iščemo strani, ki nam bodo dale želene rezultate v najkrajšem možnem času. Spletne strani morajo biti zato prilagojene mobilnikom, hkrati pa je treba poskrbeti na hitrejši čas nalaganja strani. Dejstvo je, da bodo mobilni telefoni imeli vse večjo vlogo pri kreiranju uporabnikove izkušnje.
  1. Trend iskanja se, na področju vseh panog, poveča že oktobra. Na zimsko sezono se moramo torej pripraviti pravočasno – že poleti, tako da lahko izkoristimo potencial, ki ga prinašajo prazniki.
    1. Na področju turizma pa se je treba na val povpraševanj pripraviti že v začetku maja, saj uporabniki že z julijem začnejo intenzivno iskati informacije. Ponudba mora predvsem zajemati last minute akcije, saj je največ iskanj prav v času sezone dopustov.

Čisto za konec pa še nekaj osnovnih podatkov o številkah, ki so zaznamovale leto 2014. Na spletnih straneh, ki so bile vključene v našo raziskavo, je bilo skupno 13.226.230 organskih obiskov. V tem času smo si ogledali 156.985.528 strani.

Oznake: digitalni marketingoptimizacija spletnih stranired orbitspletna analitika