Septembra 2014, ko je Google predstavil to obliko oglasov, smo uporabniki v svojih Gmailih pod zavihkom Promocije začeli opažati posebej označene maile, t. i. Gmail sponzorirane promocije ali krajše – GSP (Google Sponsored Promotions). In čeprav je od tega že več kot eno leto in imajo GSP kampanje zelo dobre rezultate, je to še vedno podcenjena in premalokrat uporabljena oblika oglaševanja. Uporabniki pa se tovrstnih oglasov še nismo naveličali, vsaj tako kažejo podatki.
To je izvorni Gmail oglas, ki zgleda kot prejeta e-pošta v zavihku Promocije. Sestavljen je iz dveh elementov:
1. »Teaser oglas«, ki se pokaže v seznamu prejete e-pošte in deluje kot navadna prejeta pošta, le da je posebej označen in pozicioniran na prvih mestih, zato mu je zagotovljena večja opaznost.
2. Po kliku se odpre razširjeni oglas, ki je zaradi svoje velikosti in oblike lahko vsebinsko zelo bogat in dopušča veliko kreativnosti. Lahko vsebuje slike, besedilo, video ali celo obrazec za oddajo podatkov. V oglasu je lahko več povezav do različnih podstrani. Dejansko lahko nadomesti pristajalno stran kampanje.
Z GSP-jem ciljamo uporabnike in ne piškotkov. Oglaševalec plača klik oz. razširitev oglasa.
Teh pa je veliko. V Sloveniji Gmail zavzema 40-odstotni tržni delež, odprtih je približno 1.500.000 računov, več kot 70 % uporabnikov pa e-pošto prebira na svojih mobilnih telefonih. Tako nam GSP omogoča velik doseg.
Z uporabo različnih Googlovih targetiranj lahko zelo dobro ciljamo – po demografiji, interesih, preteklem nakupnem obnašanju, po ključnih besedah, ki so v vsebini uporabnikovih e-poštnih sporočil … Temu lahko dodamo še novo možnost uvoza baze e-poštnih naslovov (Google Customer Match), ki omogoča ciljanje (ali izključevanje) obstoječe baze uporabnikov in njim podobne.
GSP oglas omogoča viralnost. Uporabnik ga lahko shrani med prejeto e-pošto in pošlje prijatelju, česar oglaševalec ne plača.
Oglas nagovarja uporabnike v zgodnejših fazah njihovega odločevalskega procesa. Vendar pa lahko zaradi osebnega konteksta – uporabnik ga dobi v svoj poštni predal, s premišljenim targetiranjem in premišljeno vsebino, dosega mnogo boljše rezultate, kot smo jih vajeni v Google Prikaznem omrežju ali pri drugih oblikah oglasov znotraj Gmaila.
Za naše naročnike smo v letu 2015 izvedli kar 72 GSP kampanj in na podlagi teh podatkov pogledali, kakšne so povprečne vrednosti ključnih metrik za ta tip oglaševanja:
Kot vidite, uporabniki vendarle odpirajo zavihek Promocije. In ne samo to. V njem najdejo sporočila, ki jih odpirajo, in prek njih oddajajo svoje podatke, si ogledujejo videe, klikajo na povezave in na pristajalnih straneh opravijo informativni račun, rezervacijo, preberejo objave na blogu, si ogledajo ponudbo …
Kako dosegati visoko stopnjo relevantnosti pri svojem ciljnem občinstvu, kako formulirati nagovore, kdaj uporabiti oglaševanje GSP in kaj vse z njimi lahko počnemo … pa si preberite v Katjinem prispevku, 5 primerov pametne uporabe Gmail oglasov in Mojčinem, Študija primera: mojaZaposlitev.si.