Konec meseca maja je v San Franciscu potekala vsakoletna konferenca, ki se je lahko udeležimo Googlovi certificirani partnerji za Google Analytics (Google Analytics Certified Partners) in uporabniki oz. podjetja, ki uporabljajo Premium verzijo (Google Analytics Premium) omenjenega orodja.
Letošnja konferenca je potekala pod naslovom »Data in Action«. Vsebina konference je bila torej namenjena razpravi, kako še bolje spoznati svoje uporabnike, in kako lahko podatke, ki jih pridobivamo, uporabimo pri strateškem načrtovanju digitalnega nastopa. Seveda je bilo veliko govora tudi o novejših tehnologijah in o analitiki za mobilne naprave, glede na to, da smo danes tako rekoč konstantno povezani z internetom (kjerkoli, kadarkoli in z različnimi napravami), zato je tukaj ogromno možnosti za nadaljnji razvoj analitike.
Največje zanimanje in najbolj nestrpno pričakovanje vsako leto vzbudijo objave novih produktov oz. funkcionalnosti v povezavi z orodjem Google Analytics. Seveda tudi letos ni bilo nič drugače 🙂 Zato je v nadaljevanju opisanih nekaj izmed novih funkcionalnosti, ki nam jih je dovoljeno javno objaviti.
Najbolj pomembna zadeva je prav gotovo uporaba kode za Universal Analytics, ki omogoča naprednejšo (lahko bi rekel tudi pravilnejšo) analitiko. Če namesto Google Analytics kode še ne uporabljate Universal Analytics kode, priporočam, da to storite čim prej. Sicer še ne gori voda (časa za menjavo je približno dve leti, po tem času stara koda ne bo več delovala), je pa škoda da ne izkoriščate vseh možnosti, ki jih ponuja Universal Analytics.
Verjetno je že marsikdo opazil, da je GA pri seznamih za remarketing začel ponujati svoje »pametne« sezname. Ti seznami bazirajo predvsem na zgodovini obiska v povezavi s konverzijami.
Pri Googlu vseskozi nadgrajujejo svoj API (Application programming interface). No, pravzaprav imajo več različnih, vsak pa omogoča drugačne funkcionalnosti. Ena od novejših je možnost bolj napredne segmentacije podatkov.
Precej nadgradenj je oz. bo deležen tudi GA Premium. Osebno se mi zdi najprivlačnejša novost to, da so na različnih koncih in v različnih poročilih precej dvignili mejo sempliranja podatkov, kar pomeni, da je statistika točnejša.
Sklop e-commerce poročil že dolgo (beri: leta in leta) ni bil prenovljen. Zato je obstoječa nadgradnja zelo dobrodošla. Omogoča podrobnejšo analizo nakupnega procesa, produktov podatke ipd. Poročila so optimizirana za remarketing, tako da je precej lažje pripravljati sezname za remarketing, ki so vezani na nakupni proces.
Končno smo dobili možnost uvoza podatkov, pri čemer pa so bili pri Googlu tako prijazni, da so celo prednastavili nekaj različnih tipov za uvoz (npr. User Data, Campaign Data, Cost Data, Product Data …).
Za uporabnike GA Premium storitve so pri Googlu omogočili super zadevo: pregled različnih strani in njihove statistike v enem pogledu. Na ta način omogočajo pripravo in ogled executive dashboardov (kleni Slovenec bi rekel: nadzornih plošč na nivoju managementa v podjetjih). Najboljše pri vsem tem pa je to, da za delovanje te funkcionalnosti niso potrebne nobene spremembe v kodi spletnih strani.
Google Tag Manager je orodje, ki zelo poenostavlja implementacijo spletne analitike in je kljub svoji »mladosti« že postalo tako rekoč obvezno za uporabo. Nadgradenj tega orodja zaenkrat ne morem komentirati, lahko pa povem, da imajo njegovi razvijalci polno super idej. Fokusirajo se na to, da bo orodje postalo bolj agilno, predvsem pa bo njegova uporaba ali pa recimo temu razumevanje lažje tudi za »netehnične« uporabnike. Lep primer tega je popravljen oz. nadgrajen razhroščevalnik, ki sedaj ponuja veliko več informacij, kot jih je na začetku.