Slika pove 1000 besed. Video pa še kakšno več, zato vas prosim, da si najprej ogledate spodnji video.
Pravkar ste si ogledali enega od oglasov podjetja Adria Airways, slovenskega letalskega prevoznika, ki je s pomočjo oglaševanja na Facebooku v svoji nedavni kampanji na ruskem trgu zelo uspešno promoviral letalske vozovnice na relaciji Moskva–Ljubljana.
Gre za format oglasa na Facebooku, ki se imenuje canvas in je bil ustvarjen za mobilni svet z namenom, da podjetjem na uporabniku prijazen in zanimiv način omogoča oživeti njihove poslovne zgodbe.
S pomočjo tehnologije, ki jo Facebook uporablja za prikazovanje fotografij in videev na mobilnih napravah, se canvas naloži kar do 10-krat hitreje kot standardna mobilna spletna stran.
Ker se kot specialist za digitalno oglaševanje dnevno ukvarjam s pripravo in načrtovanjem atraktivnih oglasov, ki bodo pritegnili pozornost pravih uporabnikov in jih bodisi pripeljali na spletno stran, jih opomnili na čakajoč izdelek v košarici, povabili k prijavi na e-novice, bodisi jim predstavili najnovejšo ponudbo izdelkov ter jih spodbudili k nakupu. Tukaj pa se (nakupna) pot šele začne.
Več kot 40 % Slovencev namreč za brskanje po spletu uporablja svoje pametne mobilne naprave (v drugih zahodnoevropskih državah več kot 50 %, v ZDA že več kot 70 %) in ko kliknejo na oglas, ki jim je zbudil zanimanje, pričakujejo nove informacije že v nekaj sekundah.
Vsak četrti uporabnik bo v primeru, ko se spletna stran na mobilniku nalaga več kot 3 sekunde, obupal in zaključil sejo, ne da bi si spletno stran sploh ogledal.
V tem primeru boste kot oglaševalec plačali za klik na oglas, ne pa tudi za obisk spletne strani. Kot da to ni dovolj, pa gre trend oblikovanja in programiranja spletnih strani v smer interaktivnih vsebin, zaradi česar postajajo datoteke vedno večje, slabo optimizirane spletne strani pa se zato nalagajo vedno počasneje. Npr. leta 2015 je bila povprečna velikost spletne strani kar 3-krat večja od velikosti spletnih strani leta 2011.
Facebookovi programerji in oblikovalci so tako z veliko željo po optimizaciji uporabniške izkušnje na mobilnih napravah ustvarili canvas – oglasni format, ki omogoča hitro, »1 na 1«, srečanje z blagovno znamko. Lahko bi rekli, da gre za nadomestno spletno stran, ki pa je precej bolj interaktivna in zanimiva v primerjavi s standardno spletno stranjo ter – še bolj pomembno – kjer ima oglaševalec popoln nadzor nad uporabnikovo pozornostjo. S pomočjo različnih komponent, s katerimi poljubno sestavljate svoj canvas, namreč določate, po katerih korakih želite peljati svojega bodočega kupca in to brez kakršnih koli motečih dejavnikov, značilnih za spletne strani.
Prednosti canvasa
Canvas je eden najnaprednejših formatov mobilnih oglasov, ki temelji na pripovedovanju zgodb. Ta pa blagovni znamki vdahne življenje, ji ustvari identiteto, s katero se potrošniki lahko poistovetijo, in pri njih izzove čustva, za katera vemo, da so najmočnejša sila spreminjanja vedenja.
Canvas v angleščini pomeni platno in pri omenjenem formatu Facebook oglasa dejansko gre za platno ali prostor, v katerem na enostaven način in z veliko mero svobode ustvarjate oziroma sestavljate svoj interaktiven oglas. Sestavljen je lahko iz:
Vse našteto pa lahko še dodatno prilagodite svojim željam glede videza in postavitve.
Posnetek zaslona ustvarjanja canvasa; na levi so možnosti prilagajanja posameznih komponent, na desni pa predogled.
Čeprav se Facebook vedno bolj spreminja v e-commerce posrednika med podjetji in njihovimi potencialnimi strankami, vas moram opomniti, da je v prvi vrsti še vedno socialno omrežje, kamor se uporabniki zatečejo v primeru, ko potrebujejo sprostitev. Za iskanje informacij o izdelkih in storitvah namreč še vedno najraje obiščemo strica Googla.
Uporabo canvas oglasov na Facebooku vam svetujemo, če so vaši poslovni cilji enaki ali podobni naslednjim:
S pomočjo canvasa lahko ustvarite tudi sezname uporabnikov po meri (ang. custom audience), ki jih nato ponovno ciljano nagovarjate z oglasi in pomikate v naslednjo fazo nakupnega procesa.
V listo lahko vključite:
Možnosti ustvarjanja seznama za ponovno trženje (ang. remarketing)
Od digitalnega kanala, kot je Facebook, bi bilo utopično pričakovati neposredno povečanje prodaje na vaši spletni strani, saj se tam nahajajo uporabniki, ki so v začetnih fazah nakupnega procesa.
Bi vi v tem trenutku kupili televizor, ki ste ga prvič videli v oglasu na Facebooku od popolnoma neznanega podjetja? Seveda ne. Morda ta trenutek novega TV-ja sploh ne potrebujete. Zato morate svojo blagovno znamko potencialnim strankam najprej dobro predstaviti, zanjo ustvariti zanimanje in se usidrati v njihov spomin.
Oglaševalske metrike, ki so ključne za vrednotenje uspešnosti canvasa, so tako:
Če canvas prikazujete uporabnikom, ki vas že poznajo (ponovno trženje ali seznami uporabnikov po meri), pa so ključne metrike tudi:
Za konec še rezultati canvas oglasov iz Adriine kampanje:
Jaz sem navdušena. Pa vi? 😉