Dinamični remarketing na Facebooku

Objavljeno v ponedeljek, 13. junija 2016 v kategoriji Facebook oglaševanje. Članek za 4 min branja • Piše:

Luka Žnidarsic

Pravijo, da štejejo le dobre zgodbe. Drži. In zgodba je boljša, če je prilagojena ciljnemu občinstvu. Ste vi svojo Facebook zgodbo že prilagodili?

Ste zmedeni, da bo govora o vodenju skupnosti in komunikaciji znotraj nje? Ne skrbite, tokrat bomo govorili izključno o oglaševanju. Strogo prodajnem oglaševanju, tistem, pri katerem je edina metrika uspešnosti ROI (return on investment = donosnost naložbe).

Facebook je pred enim letom najavil Product ads, oglasno obliko, ki sledi načelom popolne personalizacije oglasov. Personalizacija se izvaja na podlagi zabeleženega uporabnikovega vedenja na strani in podatkov o produktih, ki jih imamo v spletni trgovini. Tako se lahko uporabniku prikazujejo točno tisti produkti, ki si jih je ogledoval, jih dodal v košarico ali pa jih je kupil in mu zato želimo pokazati komplementarne produkte.

Zakaj sploh uporabiti produktne oglase na Facebooku?

  • Prilagojenost oglaševanja. Prilagojenost je ključ do dobre zgodbe in dobre zgodbe delujejo. V tem primeru: prodajajo.
  • Poenostavitev oglaševanja. Z vzpostavitvijo »Facebook dynamic product adverts«, kakor je uraden naziv oglaševalskega produkta, avtomatiziramo oglaševanje. Enkrat, ko imamo tehnično urejen prenos podatkov med spletno trgovino (product feed) in oglaševalskim računom na Facebooku ter pravilno nameščene sledilne kode na spletni strani, je reč sila preprosta in zahteva sila malo prilagoditev, saj se oglasi avtomatsko prilagajajo posameznemu uporabniku.
  • Izjemna učinkovitost: Po naših dosedanjih izkušnjah je konverzijska stopnja primerljiva s tisto, ki jo beleži promet, pridobljen iz iskalnika. Za tega pa vsi vemo, da je en bolj učinkovitih kanalov, takoj za prometom iz »owned media«. V enem primeru beležimo ROAS (return on ad spent = ciljno donosnost naložbe v oglaševanje) višji kot 1000 %!

Očitno je, da morate ta oglaševalski produkt čimprej aktivirati.

Kako? Kaj vse potrebujete?

  • »Product feed«, torej izvoz seznama produktov, ki jih imate v spletni trgovini. To zna biti sicer biti malenkost težja naloga, a enkrat, ko ga pravilno pripravite in avtomatizirate, je reč končana. Seznam produktov mora vsebovati ime izdelka, opis, povezavo do slike, ceno in podobno, torej osnovne značilnosti posameznega produkta, ki jih bomo kasneje uporabili v oglasu. Dodatna prednost priprave produktnega seznama je, da ga lahko uporabite tudi na Googlu in tako aktivirate dinamični remarketing še tam.
  • Merilne kode oz. »tracking pixles«, razporejene po strani. Kode so štiri. Splošna, ki je na vseh straneh, produktna, ki je na vseh predstavitvenih straneh izdelkov, koda za dodan izdelek v košarico in koda za zaključek nakupa.  
  • Scenarij, koga želite nagovarjat in s čim. Tiste, ki so pogledali določen izdelek, a ga niso kupili? Tiste, ki so izdelek dodali v košarico? Tiste, ki so dodali izdelek v košarico, ga kupili, sedaj pa jim želimo prikazati sorodno kategorijo izdelkov? Karkoli pač želite. Prvi dve omenjeni sta najbolj osnovni in delujeta!
  • Besedilo v oglasu. Slika, ime, opis in cena izdelka se prenašajo iz prej omenjenega seznama produktov, še vedno pa potrebujete besedilo nad sliko. Kako jasno želite uporabnikom dati vedeti, da veste, kaj so gledali in da jim kažete točno to? Boste z uporabniki komunicirali »Dnevno izbrana ponudba za vas … Preverite!« ali boste bolj neposredni: »Gledali ste, dodali ste v košarico, a odšli brez nakupa … Pridite nazaj!«?

Torej vemo, zakaj, in vemo, kako oz. kaj potrebujemo. Potem pa se vprašamoo še, za kaj Facebook dynamic product ads sploh lahko uporabimo?

  • Dodatno prepričevanje uporabnika k nakupu. Bodisi s preprostim opomnikom, dodatnim popustom ali ugodnostjo. Ko si je uporabnik izdelek ogledoval ali pa ga celo dodal v košarico.
  • Zviševanje vrednosti košarice, ko zaznamo, da je nekdo dodal v košarico produkte iz posamezne kategorije, a ni zaključil nakupa, mu hkrati z opomnikom glede košarice ponudimo še sorodne, komplementarne izdelke ali storitve.
  • Cross sell – ker vemo, da je uporabnik zaključil nakup izdelka iz določene kategorije, mu ponudimo izdelek iz sorodne kategorije

To so le najosnovnejše metode, uporabe dejanskih kombinacij vključevanja ali izključevanja pravil je ogromno. In le vaše zmožnosti in želje so omejitev.

Dejstvo je, da remarketing na ravni produkta ali opuščene košarice deluje izredno dobro in se uvršča med najboljše prodajne spletne pristope. Najsi bo to prek maila s t. i. transakcijsko pošto (transactional e-mail), Google AdWords z dinamičnim remarketingom ali pravkar predstavljenim Facebook dynamic product ads. Zato vam toplo priporočamo: vložite v pripravo seznama izvoza produktov in postavitev merilnih kod, ker Facebook dynamic ads resnično upravičijo investicijo in po domače »trgajo gate«.

Za konec pa nas zanima še vaše mnenje. Kako odkriti boste pri oglasih? Kakšen ton komunikacije uporabljate oz. se vam zdi bolj primeren? Odkrit in neposreden, pri katerem tvegate, da prestrašite uporabnika, ko mu poveste, kaj vse veste o njem, ali bolj prikrit, pri čemer izbor produktov govori sam zase in si uporabnik sam ustvarja zgodbo, kako ste vi super in fajn, ker točno veste kaj ga (je) zanima(lo) in kaj si je ogledoval? Torej, neposredna komunikacija ali bolj prikrita, kaj boste izbrali? Sporočite nam v komentarjih. Pa srečno!

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

2 odziva na “Dinamični remarketing na Facebooku”

  1. Odlično napisano Luka. Škoda edino, da nam, ki imamo v ponudbi zgolj en produkt kaj takšnega ne pride v poštev.

    • Hvala! No, vam je pa zato prihranjeno kreiranje product feeda in implementacija sledilnih kod. So marsikomu v (pre)velik izziv. Vse je za nekaj dobro. 🙂

Dodaj odgovor