Časi, ko so oglaševalci pri oblikovanju digitalne kampanje targetirali samo eno obširno ciljno skupino (npr. moški in ženske med 20. in 50. letom starosti), so mimo. Facebook je ponudbo svoje oglaševalske storitve izpilil do te mere, da lahko današnji oglaševalci izoblikujejo več zelo specifičnih ciljnih skupin.
Napredne možnosti targetiranja na Facebooku nam tako omogočajo oblikovanje ciljnih skupin na podlagi: demografskih podatkov, interesov, vedenj, prenesenih baz podatkov (npr. v obliki email baze), odnosa uporabnikov do Facebook strani (oboževalci, ne-oboževalci, prijatelji oboževalcev in uporabniki, ki so podobni oboževalcem) ter ne nazadnje ponovno nagovarjanje preteklih obiskovalcev spletne strani.
Ali Facebook tudi prodaja?
Pogosto se mnenja o tem, ali lahko preko Facebooka prodajamo, krešejo med seboj. Imamo pa primere iz prakse, ki nesporno dokazujejo, da zagotovo ima velik vpliv na samo prodajo. Eden izmed njih je tudi največji kanadski trgovec športnih oblačil, obutve in opreme Sport Chek.
V podjetju so želeli povečati prodajo produktov, ki so jih promovirali v tiskanih letakih. Na podlagi poglobljene raziskave so v podjetju ugotovili, da ciljna publika (stari med 18 in 34 let) ne bere letakov v tiskani obliki (in tako niso obveščeni o aktualnih vikend akcijah v trgovinah).
Glede na to, da stari med 18 in 34 let preživijo več časa na spletu, je temu primerna tudi njihova medijska poraba (spremljajo ponudbo in berejo novice na spletu in manj v tisku). V Sport Cheku so se zato odločili, da ciljno skupino nagovorijo preko Facebooka, ki so ga izbrali za glavni kanal blagovne znamke. In to se jim je dobro obrestovalo – s kar 700.000 oboževalci.
Glavno vprašanje pa je bilo, kako privabiti oboževalce s Facebooka v njihove fizične trgovine, kjer bi opravili nakup.
V sodelovanju z izbrano agencijo so pripravili Facebook kampanjo Social Flyer, katere namen je bil digitaliziranje tiskanih letakov, dvig prepoznavnosti blagovne znamke, povečanje nakupne namere pri ciljni skupini in posledično dvig prodaje v trgovinah. Najprej so kampanjo dva meseca testirali na ciljni skupini iz Toronta in širše okolice. Zaradi dobrih rezultatov so jo za tem izvedli na širšem področju Ontarija v obdobju štirih mesecev.
Sama oglaševalska kampanja je obsegala kombinacijo neplačanih objav, oglasov, sponzoriranih objav ter objav videov in albumov, ki so komunicirali navdihujoč in aktivni življenjski stil skupaj z opisi njihovih produktov. Navdihujoč in aktivni življenjski stil pa je tudi sicer rdeča nit komunikacije in podobe podjetja na Facebooku, s katero se uporabniki povezujejo.
Svoje produkte so promovirali na slikah skupaj z zanimivimi zgodbami. Tako slika kot zgodba sta bili namenjeni povezovanju njihovih produktov in zdravega načina življenja, ki ga promovira blagovna znamka.
Z akcijo so se uspešno povezali s ciljnim občinstvom, saj so prikazali kar 106 milijonov objav in oglasov starim med 18 in 34 let, ki predhodno niso brali tiskanih letakov. Tako so povečali prepoznavnost blagovne znamke in za več kot enkrat presegli zastavljen cilj (50 milijonov prikazov). Dosegli so tudi 75-odstotni dvig zavedanja o razprodajah med vikendom in 42-odstotno povečanje nakupne namere pri uporabnikih. Iz tega lahko sklepamo, da jim je uspelo dvigniti prepoznavnost digitalnega letaka.
V samo prvih dveh tednih kampanje so zabeležili 12-odstotni dvig prodaje v fizičnih trgovinah in pa 23-odstotni dvig prodaje izdelkov, oglaševanih na Facebooku. Kampanja je dosegla ROI v višini 2-kratnika investicije. Tako jim je uspelo dokazati, da lahko učinke FB aktivnosti povežemo s samim povečanjem prometa v fizičnih trgovinah.
To je le en primer dobre marketinške prakse na Facebooku, ki znova dokazuje, da je celostni pristop ključ do uspeha. Torej raziskovanje, načrtovanje, analiza in segmentacija uporabnikov, prilagajanje komunikacije in pravilno vrednotenje rezultatov so bistveni elementi prek katerih lahko dosežemo rentabilnost marketinških aktivnosti. Zagotovo imate tudi vi segment potrošnikov, ki bi ga želeli bolje seznaniti z vašo ponudbo ali storitvijo in Facebook vam pri tem lahko zelo dobro pomaga.
Kako se pa vi lotevate Facebooka kot komunikacijskega, če ne že prodajnega kanala? Ste aktivni, vodite komunikacijo, vodite uporabnike skozi nakupni proces ali bolj kot ne le spremljate svojo skupino?