X

Bannerji, oglasne pasice, Flash in HTML5

V Red Orbitu se s klienti mnogokrat srečujemo s problematiko, ko oglasi (bannerji) tehnično ne odgovarjajo (precej) strogim zahtevam Googlovega prikaznega omrežja. Zadnje mesece … pravzaprav zadnji 2 leti je predvsem priljubljeno, da oblikovalci oglase pripravljamo v (za oglase popolnoma novem) tehničnem zapisu – HTML5 (najnovejša različica HTML-ja – hyper text markup language), ki nam tako kot Flash omogoča kreiranje animiranih grafičnih vsebin na spletu. Ta HTML5 pa v svetu frontendašev ni nobena topla voda. Z njim (alert: newbie stavek) je napisana pravzaprav čisto vsaka spletna stran. Gre torej za način, da oglas napišemo oz. oblikujemo v istem jeziku, kot je napisana tudi ostala spletna stran.

Torej do zdaj oglasi niso bili napisani v jeziku HTML?

Ne. Leta 2005, ko je Google predstavil YouTube, je bil vrhunec tehnologije Flash. Ta je pravzaprav omogočal, da smo si tisti videoposnetek sploh lahko ogledali. In tudi naši oglasi, bannerji so bili pripravljeni v Flashu – ta je bil dolga leta glavni format, v katerem smo oblikovalci pripravljali animirane oglasne pasice in grafične elemente na spletu. Če ste videli oglas, na katerem je nekaj utripalo, se premikalo ali spreminjalo, potem je bil ta oglas narejen v Flashu.

In tako kot je čas povozil kasete, videorekorderje, walkmane, zgoščenke in Internet Explorer, tako je s prihodom novih tehnologij izpodrinil tudi Flash. Jabolčni velikan Steve Jobs je že leta 2010 najavil, da njihovi »i-izdelki«, pa ne le iPhone, tudi iPad in iPod – ne bodo podpirali tehnologije Flash, saj naj bi bila preveč energijsko požrešna (težava s porabo baterije) in nezanesljiva na mobilnih brskalnikih. Lani poleti pa je podobno ugotovil tudi Google, saj je v svojem paradnem brskalniku Google Chrome začel avtomatično ustavljati vse dele spletnih strani, ki so vsebovali vsebino v Flashu.

Ampak zakaj bi opuščal Flash, ko pa smo ga vajeni?

Tole bo preprosto. Razlogov za to je več in vsi imajo velik vpliv na doseg, ki ga ima oglaševanje, ki ga izvajate z animiranimi oglasnimi pasicami. Tudi če v tem trenutku vpliva zatona Flash animiranih oglasov še ne čutite na svojih oglaševalskih rezultatih, je spodaj 5 razlogov, ki vas bodo zagotovo vsaj spodbudili k razmisleku, če ne že spreobrnili.

OK, razumem. Rabim HTML5 oglase. Now what? Znate to spet samo vi?

Hah ha, sem že čakal, da vprašate. Ne, ne, seveda ne. To boste znali vsi, ki preberete tole do dna. Za pripravo kreative v HTML5 imate več možnosti. In tudi prav prekleto spretni s HTML-jem ne rabite biti. Skrivnost je v naslednjih programskih rešitvah:

Na kaj torej biti pozoren pri pripravi oglasa?

Hja, kot rečeno v uvodu, Google ima precej stroge zahteve, ko oddajamo/-te oglase v Google Display Network. Da bo delo naše Google AdWords ekipe potekalo nemoteno, najdete vse podrobnosti, ki jih potrebujete za pripravo oglasov tule, jaz pa za vam povzemam slednje:

Tako. Zdaj znate vse. Hitro poforvardirajte tole vašemu oblikovalcu ali pa kar sami poprimite zgoraj omenjena orodja! Obljubim, da ste za vsaj 3 ure zaposleni! 😉

*Bonus: Kaj pa Swiffy (ali katerikoli drug pretvornik Flasha v HTML5)?

Lahko v vmesnem obdobju pretvarjate Flash v HTML5 s Swiffyjem, ki ga predlaga Google? Ta naj bi oglase, napisane v Flashu, preračunal/prekodiral/premetal v HTML5. Poudarek v prejšnjem stavku je na besedni zvezi “naj bi”. Storitev je zadovoljiva v povsem enostavnih oglasih, brez naprednejših animacij. Takoj, ko pa želimo v našem oglasu pokazati malce več dinamike, ko pripravljamo tako imenovan rich media ad, pa niti v teoriji pretvorba ni možna – saj Flash temelji na popolnoma drugačnem pristopu programiranja kot HTML. Kot da bi želel iz recepta za kruh pripravit sočno pečenko. Enostavno se sestavine pač razlikujejo. Toliko. HTML5 in konec debate.

Se beremo.

Oznake: flashGoogle AdWordsGoogle Display NetworkHTML5