Vsebinski marketing (ang. content marketing) ni nič novega, vseeno pa zadnja leta vse bolj pridobiva na priljubljenosti. Po eni strani zato, ker se podjetja začenjajo vse bolj zavedati, da je vsebina pomembna za gradnjo odnosa z uporabniki in da dobra vsebina dobro prodaja, po drugi strani pa tudi zato, ker uporabniki postajajo vse bolj imuni na klasične oblike digitalnega oglaševanja.
Svetovni splet je postal prenasičen s promocijami, utripajočimi oglasi, nadležnimi pop-upi in vsiljivimi e-poštnimi sporočili. Nič čudnega ni, da smo uporabniki postali izredno previdni pri tem, katere informacije spustimo skozi svoj filter. AdBlockerji so le del zgodbe o tem, kako težko je dandanes pridobiti pozornost in zaupanje uporabnikov na spletu.
Obenem pa živimo v času, ko so uporabnikom čisto vse informacije na dosegu roke, v vsakem trenutku in vsa zanimanja, dileme in vprašanja lahko razrešimo preprosto z uporabo iskalnika. In to pomeni neskončnost priložnosti za tista podjetja, ki ustvarjajo kakovostno vsebino.
Zakaj dobri stari vsebinski marketing še vedno deluje, medtem ko vse druge oblike oglaševanja počasi stagnirajo?
Največja prednost dobre vsebine je ta, da je pristna in relevantna. Svoje ciljne publike vam ni treba prepričevati, da preberejo vašo vsebino ali si ogledajo vaše videe. Sami jih poiščejo. In ob tem se največkrat niti ne zavedajo, da je vsebina, ki jo s takšnim zanimanjem prebirajo, pravzaprav vaš vsebinski marketing. Zares dober vsebinski marketing ni očitno prodajen in ni vsiljiv. Njegov namen je informirati, navdušiti ter zadržati pozornost bralca, s tem pa ustvariti vez in zaupanje v vašo blagovno znamko.
Content marketing ni od včeraj in večja podjetja se že dolgo zavedajo, kako pomemben del marketinške strategije je. Žal pa ga manjša podjetja pogosto potiskajo na stran, misleč, da je predrag ali prezapleten, da bi se ga lotili. Res je, vsebinski marketing je dražji in zahtevnejši od denimo prikaznega oglaševanja. Vendar pa je njegova moč neprimerljivo večja.
Kljub temu da gre za najbolj organsko in nevsiljivo obliko marketinga, pa je vsebinski marketing odgovoren za 6-krat več konverzij v primerjavi z drugimi oblikami marketinga.
Ne glede na to, ali ste med tistimi, ki vsebinski marketing že uporabljate za gradnjo odnosa s svojimi ciljnimi strankami ali med tistimi, ki tega še ne počnete, morate vedeti, da bo vsebinski marketing prihodnosti drugačen od vsebinskega marketinga, ki smo ga poznali do zdaj.
Vsebinski marketing prihodnosti
Če je vsebinski marketing še nedolgo nazaj pomenil predvsem pisanje vsebin za spletno stran in e-mail marketing, pa navade sodobnih uporabnikov in prepletenost tehnologije z našimi življenji omogočajo bistveno bolj dinamične pristope k vsebinskemu marketingu na najrazličnejših kanalih.
Vseprisotnost in raznolikost formatov
Če ste tudi vi do zdaj prakticirali le klasične oblike vsebinskega marketinga, je čas, da v prihajajočih letih razmislite o novih formatih vsebine, kot so:
- elektronske knjige,
- podkasti,
- webinarji,
- spletni tečaji,
- video vsebine,
- objave na novejših družbenih omrežjih in aplikacijah in
- sodelovanje z relevantnimi influencerji.
V prihodnjih letih bo postal ravno preplet različnih formatov vsebin ključen del uporabniške izkušnje na spletu. Postanite bolj dostopni, dosegljivi in vseprisotni. Poskrbite, da bo vaša vsebina na vseh kanalih, kjer se zadržujejo vaši uporabniki, ne le na vaši spletni strani in v različnih formatih, ki uporabnikom olajšajo interakcijo z vašo vsebino.
Produkcija video in avdio vsebin, webinarjev in spletnih tečajev še nikoli v zgodovini ni bila tako preprosta kot je danes, njihova dodana vrednost pa ostaja visoka.
Personalizacija in novi formati
Glede na podatke, ki jih zbirate o svojih uporabnikih, kot so lokacija, demografski podatki in vedenje na spletu, bo vaša vsebina z leti lahko postajala vse bolj personalizirana. In to je konec koncev tisto, kar uporabniki pričakujejo. Pričakujejo pristno, edinstveno in osebno izkušnjo vaše vsebine.
V ospredje bodo zato vse bolj prihajali novi formati, kot so live-streaming, voice-search, izkušnja virtualne resničnosti in direktna komunikacija s kupci (Facebook Messenger, on-site klepetalni sistemi ipd.), kar bo neizogibno vplivalo na to, kako boste načrtovali in izvajali svoj vsebinski marketing.
Pripovedovanje zgodb
Predvsem pa naj vaša vsebina, ne glede na kanal in format, še vedno pripoveduje vašo zgodbo, s katero se uporabniki lahko poistovetijo. Eden od glavnih razlogov, zakaj je vsebinski marketing tako uspešen (in tudi zakaj influencerji tako dobro prodajajo s svojo vsebino) je, da smo ljudje po naravi programirani tako, da obožujemo zgodbe.
Pripovedni format ima izjemno moč, da vas poveže z vašimi ciljnimi kupci na način, kot tega ne more napraviti noben, še tako prepričljiv in kreativen oglas.
Formula za uspešen vsebinski marketing torej ostaja enaka tudi v prihodnje, le formati in kanali se bodo spremenili. Naj vas to navdihne in vam da dodaten zagon, da resnično izkoristite izjemno moč vsebinskega marketinga. Če pa ne veste kje ali kako začeti, vam pri tem z veseljem pomagamo tudi v naši agenciji.