Vse, kar morate vedeti, da lahko začnete s SEO – optimizacijo za spletne iskalnike

Objavljeno v ponedeljek, 17. avgusta 2020 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 7 min branja • Piše:

Maja Kalaš

Želite na svojo spletno stran pridobiti več obiskovalcev, ne da bi morali vlagati veliko sredstev v oglaševanje? Želite na svojo spletno stran pridobiti najbolj relevantne obiskovalce, takrat, ko iščejo to, kar ponujate? Potem verjetno že veste, da brez optimizacije vaše spletne strani ne bo šlo.

Kaj sploh je optimizacija spletnih strani?

SEO (ang. Search Engine Optimization) ali optimizacija spletnih strani za spletne iskalnike je skupek dejavnosti, ki prispevajo k boljši dostopnosti spletne strani robotom (t. i. crawlerjem) in uporabnikom, ter uporabnikom ki z Googla prihajajo na spletne strani, zagotavljajo najboljšo uporabniško izkušnjo. S tem pa vam zagotovijo najboljše organske pozicije na iskalnikih.

Glavni cilj optimizacije spletnih strani je tako praviloma res pridobitev višjih pozicij na Googlu (in s tem več organskega obiska na stran), vendar pa se je treba zavedati, da so te neposredno povezane z dobro uporabniško izkušnjo, zato je skrb za dobro uporabniško izkušnjo obenem tudi skrb za dobro optimizacijo spletne strani.

SEO tako sestavljajo tri vrste dejavnosti:

  • on-site optimizacija,
  • off-site optimizacija in
  • tehnična optimizacija.

On-site optimizacija zajema pripravo in optimizacijo vseh vsebin na spletni strani. Vsebina pa niso le vaši blogi ali članki, ampak tudi vsa ostala besedila, fotografije in videi na vaši strani. Vse, kar lahko Google prikaže kot rezultat za iskalčevo poizvedbo. Zato morate optimizirati tudi svoje kategorijske in produktne opise, predstavitev podjetja, strani lokacij, meta podatke (meta naslove in meta opise) … On-site optimizacija je torej obsežen in dolgotrajen proces, ki zadeva veliko predanosti, žilico za pisanje in predvsem dobro vsebinsko strategijo, ki bo poskrbela, da se boste dela lotili sistematično in organizirano.

Off-site optimizacija je pridobivanje povratnih povezav (ang. backlinks) na svojo stran. Za ta namen lahko izkoristite spletne direktorije oziroma imenike in partnerske strani, pišete gostujoče bloge, objavljate promocijske vsebine, stopite v stik z novinarji, ki bi jih lahko zanimala vaša izbrana tematika (t. i. HARO oz. Help A Reporter Out), najdragocenejše pa so seveda povezave, ki jih dobite organsko, tako, da spišete zares dobro vsebino, na katero se bodo relevantne in ugledne spletne strani želele navezovati. Če se je lotite pravilno, je off-site optimizacija dragocen košček sestavljanke, seveda pa morate, za to, da se vam obrestuje, vložiti kar nekaj časa in truda.

Tehnična optimizacija je žal še vedno najbolj zanemarjen del SEO aktivnosti. Tudi če vlagate ogromno časa v pripravo kakovostnih vsebin in pridobivanje povratnih povezav, vaša stran pa ni tehnično brezhibna, bo to močno vplivalo na vaše pozicije na iskalnikih. Tehnična optimizacija skrbi, da je vaša stran lahko dostopna uporabnikom in robotom, da jo Google lahko poindeksira in jo uvrsti med svoje iskalne rezultate.

Katere SEO dejavnosti lahko delate sami?

Z nekaj predanosti in poznavanjem osnov optimizacije se lahko on-site in off-site optimizacije lotite sami. Za tehnični del pa se boste morali spoprijateljiti s svojimi razvijalci in jih prepričati, da optimizacijo spletne strani uvrstijo na vrh svojih prioritet. Če boste opremljeni s teoretičnim znanjem, da jih lahko pri tem usmerjate, bo vaša naloga precej lažja, zato poskrbite, da pridobite znanje iz optimizacije spletnih strani na vseh področjih in da ga redno nadgrajujete. 

Vaša naloga bo tudi spremljanje pozicij vaše spletne strani na iskalnikih in merjenje rezultatov vašega dela. Zato se boste morali spoprijateljiti tudi z nekaterimi orodji, ki vam bodo pri tem v pomoč.

SEMrush orodje

Svet SEO optimizacije je še posebej nepredvidljiv in spremenljiv, zato je naloga vsakega SEO strokovnjaka, navdušenca ali samouka, da svoje znanje nenehno razvija in posodablja.

Najkoristnejša SEO orodja, s katerimi se morate spoznati

Osnovni orodji, brez katerih se ne morete lotiti optimizacije spletnih strani, sta Google Analytics in Google Search Console. Obe orodji sta brezplačni, a zelo vsestranski, saj ponujata nepogrešljive vpoglede v vedenje vaših uporabnikov, preden pridejo na spletno stran in ko so enkrat na strani. Za najosnovnejše analize zadostuje osnovno poznavanje obeh orodij, če pa si vzamete čas in ju resnično osvojite, pa vam ponujata resnično napredne in poglobljene informacije o uporabnikih.

Google Analytics

Google Analytics vam ponuja vpogled v to, od kod prihajajo vaši uporabniki na stran in kolikšen delež vaših uporabnikov na stran pride organsko, preko iskalnikov (in kateri iskalniki vam pripeljejo največ obiskovalcev na stran). Nadalje lahko analizirate organsko najuspešnejše pristajalne strani, torej strani, ki dobijo največ organskega prometa, ključne besede, ki vam pripeljejo največ prometa, zapustno stopnjo (ang. bounce rate), čas na strani, izhodne strani, število konverzij prek iskalnika, itd.

Google analytics za seo

Google Search Console

Google Search Console (tudi GSC) je brezplačno Googlovo orodje, s katerim lahko spremljate svoje pozicije na iskalniku, iskalne poizvedbe svojih uporabnikov, videz svojih strani v iskalnih rezultatih ter vedenje uporabnikov na iskalniku in organski promet z iskalnikov, urejate iskalne funkcionalnosti svojega spletnega mesta in zaznavate morebitne težave z indeksiranjem, napake in opozorila.

GSC performance

Orodja za raziskavo ključnih besed

Poleg Google Search Console, ki vam poda vpogled v iskalne poizvedbe uporabnikov, si lahko pri raziskavi ključnih besed (ang. keyword research) pomagate s številnimi brezplačnimi in plačljivimi orodji, ki vam dajo vpogled v iskalno vedenje uporabnikov. Poleg mesečnega obsega iskanj za ključne besede vam namreč številna izmed njih nudijo tudi dodatne predloge ključnih besed, ideje za dolgorepe (ang. longtail) ključne besede in najpogosteje zastavljena vprašanja, z orodjem Google Trends pa lahko spremljate tudi iskalne trende za tematike ali ključne besede na mesečni in letni ravni.

Nekatera izmed orodij, ki jih lahko uporabljate za raziskavo ključnih besed: 

  • Google Keyword Planner (brezplačno orodje, vse kar potrebujete, je Google Ads račun),
  • Google Trends (brezplačno orodje),
  • Ubersuggest (brezplačno in plačljivo orodje),
  • AnswerThePublic (brezplačno in plačljivo orodje),
  • SEMrush Keyword Magic Tool (plačljivo orodje),
  • Ahrefs Keywords Explorer (plačljivo orodje).

Orodja za spremljanje pozicij

Pomembno je, da veste, katere iskalne izraze (ključne besede) vaši uporabniki vpisujejo v iskalnik, prav tako pomembno pa je tudi, da veste (in redno spremljate) svoje pozicije za te ključne besede med Googlovimi prvimi 100 iskalnimi zadetki. Tudi pri tem si lahko pomagate z različnimi orodji. 

GSC omogoča brezplačno spremljanje pozicij za vse ključne besede (ang. keyword tracking), ki jih uporabniki vpisujejo v iskalnik in za katere se med iskalnimi rezultati prikazujejo vaše strani. Spremljate lahko neomejeno število ključnih besed, vendar pa le-to zahteva precej ročnega iskanja, saj boste spremljali tudi kopico za vas nepomembnih ključnih besed. Prav tako bo za zgodovinske podatke (ang. historical data) potrebnega nekaj več brskanja kot pri specializiranih orodjih za spremljanje ključnih besed. 

AccuRanker vam omogoča brezplačno spremljanje strani z iskalnimi rezultati (ang. Search Engine Result Page ali SERP) v realnem času, kar pomeni, da lahko z njim preverjate pozicije in videz iskalnih rezultatov za izbrane ključne besede (do pet na dan) na izbranih lokacijah, na namiznih in mobilnih napravah. Nimate pa vpogleda v zgodovinske podatke. Plačljiva verzija istega orodja pa omogoča spremljanje pozicij za izbrane ključne besede, raziskavo ključnih besed, analizo konkurence in še veliko več.

AccuRanker SERP Checker

SEO Monitor omogoča spremljanje pozicij za izbrane ključne besede s historičnimi podatki, analizo konkurence, raziskavo ključnih besed in še veliko več. Žal pa vseh podatkov ni mogoče izvažati kot pri nekaterih drugih podobnih orodjih. Orodje je plačljivo.

Ahrefs poleg spremljanja pozicij za izbrane ključne besede s historičnimi podatki, analize konkurence in raziskave ključnih besed omogoča tudi precej poglobljeno analizo spletne strani, vključno s povratnimi in internimi povezavami ter priložnosti za vsebinsko optimizacijo. Podatke je mogoče izvažati v .csv, zato jih je enostavno prenašati v orodja za urejanje podatkov za nadaljnjo analizo.

SEMrush je verjetno najbolj celostno orodje, ki ponuja vse, kar potrebujete za optimizacijo svoje spletne strani. Od zelo poglobljenega spremljanja pozicij historičnimi podatki, vpogledov v konkurenco, analize ključnih besed, do on-site (vsebinske in tehnične) optimizacije in off-site optimizacije. Tudi to orodje omogoča izvoz podatkov v .xsl,  .csv ali pdf formatu.

Orodja za tehnično optimizacijo

Google Search Console tudi na tem področju dokazuje, da je resnično nepogrešljivo orodje za vsakega lastnika spletne strani, saj daje vpogled tudi v tehnične segmente, kot so napake in težave z dostopnostjo ali uporabnostjo strani.

Če pa želite bolj poglobljeno analizo tehničnih težav svoje spletne strani, s katero lahko izboljšate tako uporabniško izkušnjo kot maksimalno optimizirate spletno stran za iskalnike, bodo orodja kot so DeepCrawl, ScreamingFrog ali SEMrush pravi naslov. Vsa tri orodja omogočajo on-demand pregled strani ter nudijo poglobljena in strukturirana poročila o napakah, s katerimi lahko razvijalcem pripravite zelo konkretna navodila za delo.

Orodja za urejanje podatkov

Optimizacija spletnih strani je vsekakor delo z veliko količino podatkov, ki jih je treba zbirati, združevati, pregledovati, analizirati in ocenjevati, na podlagi le-teh pa sprejemati odločitve o posegih v spletno stran – pa naj bo to vsebinska, tehnična ali off-site optimizacija. Zato bo poznavanje uporabe tabel, kot sta Microsoft Excel ali Google Sheets, nepogrešljivo, a pomeni veliko ročnega dela. Z brezplačnim orodjem za vizualizacijo podatkov Google Data Studio pa lahko povežete različne vire podatkov (kot so denimo Google Analytics, GSC, Ahrefs idr.) v eno celostno, pregledno poročilo.

Začnite z optimizacijo spletnih strani

Z uporabo orodij, zbiranjem in analizo podatkov, določanjem prioritetnih nalog in začetkom optimizacije spletne strani pa se vaše delo in rast v resnici šele dobro začenjata. 

Preden se spustite v svet SEO optimizacije, se prepričajte, da niste pozabili na katero od osnov optimizacije spletnih strani.

Priporočam vam tudi, da se redno izobražujete o novostih na področju optimizacije spletnih strani, spremljate trende in primere dobrih praks iz tujine ter sledite Googlovim posodobitvam, kot da je od njih odvisno vaše življenje. 

Ker pa ima vaš dan samo 24 ur, si olajšajte delo tako, da se naročite na e-novičke najpomembnejših portalov v industriji, ki vam redno postrežejo s pregledom novosti in poskrbijo, da ne zamudite ničesar pomembnega. Predlagam vam e-novičke SEJ, Ahrefs, Seoroundtable, SEL in seveda Red Orbit

Če pa se vam optimizacija spletne strani zdi prevelik zalogaj, da bi se je lotili sami, vam pri tem z veseljem pomagamo tudi v naši agenciji

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor