Naročite se na podcast v iTunes
Pojem uporabniške izkušnje malokdo prav zares razume. Še manj posameznikov zna dobro uporabniško izkušnjo oblikovati. Če je res dobro narejena, je pravzaprav ne bomo niti zaznali. Bomo pa čutili, da je vse lepo in prav, vzpostavili bomo zaupanje in pripisali pozitivna občutja blagovni znamki, ki nam bo znala z digitalno komunikacijo prav zares ogreti srce.
Sam uporabniško izkušnjo najprej dojemam z vidika uporabnika, šele potem z vidika razvijalca oz. urednika vsebin. In če se boste tudi vi postavili v vlogo svojih uporabnikov, boste lažje zaznali težave in ozka grla na svojem spletnem mestu.
Pregledal sem nekaj slovenskih spletnih paradnih konjev (iz različnih branž in različnih, recimo temu, težavnostnih stopenj) ter ugotovil, da se velika večina ustavi že pri samih osnovah. Bistvo pa je v tem, da se ravno pri osnovah – ki jih kot uporabnik, če so narejene prav, večino spregledam – skriva nekaj mnogo večjega. Tu se definira, kako se bodo vaše obstoječe ali potencialne stranke počutile, ko bodo uporabljale vaš vmesnik za storitev ali nakup produktov, ki jih ponujate. To, kako se uporabnik počuti, pa odloča o tem, ali bo posameznik naredil konverzijo ali ne.
V nadaljevanju vam zato predstavljam 6 napak, ki vam bodo TAKOJ, ko jih odpravite, izboljšale izkušnjo vaših uporabnikov.
1.) Nadležno in neintuitivno pojavno okno s piškotki (cookie notify pop-up)
Dragi prijatelji, pomislite na mobilne naprave! Še vedno namreč niste optimizirali opozorila o piškotkih za telefone. Obvestila ne morem zapreti, kaj šele, da bi bilo prijetno na pogled in da bi me prepričalo, da vaše piškotke odobrim. Želim si nekaj, kar mi predvsem ne bo onemogočalo uporabe spletne strani, če pa bo to skomunicirano na simpatičen način, ste zmagali, zato bom kliknil “Dovoli”.
2.) Agresivno in odbijajoče promocijsko pojavno okno (promo pop-up)
No, zdaj pa resno, prvič sem prijadral na vašo spletno stran. Nočem še prejemati vaših e-sporočil in NOČEM 20 € popusta za nekaj, česar ne potrebujem. Sploh vas še ne poznam! Ne lansirajte mi nadležnih pojavnih oken po logiki prvega obiska na spletnem mestu ali še huje, po načelu <show popup on every reload>
. Ko to vidim, bom zagotovo odbrzel z vaše spletne strani, sploh če vsebina ni res (zares) dobra in namenjena reševanju mojega specifičnega problema.
Nadležnih pojavnih oken ne mara niti Google, ki bo od 10. januarja 2017 začel sankcionirati tiste spletne strani, ki jih uporabljajo. Celotno novico si lahko preberete tule.
3.) Vnosna polja pri formah brez validacij
Spomnimo se svojega obrazca za povpraševanje. Predstavljajte si, da boste potencialno stranko popolnoma sezuli in ji zašibili kolena, še preden vas bo prav zares spoznala – ob vnosu njenih občutljivih osebnih podatkov. Sanje? Niti ne, saj tega ni tako težko uresničiti. Dodajte »real-time confirmation«, »real-time validation«, dodajte barvne označevalce polj, da bo uporabnik vedel, da se pri vnosu e-poštnega naslova ni zatipkal in da so vnešeni podatki pravi.
Oceniti si upam, da lahko v le petih razvijalskih urah s pomočjo odprte knjižnice obogatite vse svoje forme z zgoraj naštetimi izboljšavami. Prepričan sem, da jo/jih bodo uporabniki opazili in vas tu pa tam potrepljali po ramenu.
p.s.: Prosim, ne klikajte na našo formo, ker tega še nismo implementirali. 😀 😀 Se posipam s pepelom. #brihta #pometampredsvojimpragom
4.) Premajhna tipografija besedila na mobilnih napravah
Na mobilcu sem. 12 pikslov velikega besedila na iPhonu enostavno ne vidim, pa mi je ravno pred nekaj dnevi okulistka rekla, da vidim kot sokol. Pisava naj bo velika najmanj 16 pikslov, ker vaš članek berem med hojo v trgovino in v avtu na rdečem semaforju.
5.) Iznašli ste svoj navigacijski standard
Navigacija vaše spletne strani naj bo kot kolo, ki ga poznamo že iz 4. tisočletja pred našim štetjem, pa še danes služi svojemu prvotnemu namenu! Zakaj? Ker DELA! Zato naj bo prosim na vašem logotipu (zgoraj levo) povezava do domače strani (index strani). Temu naj sledijo pomembne podstrani, za katere želite, da jih uporabniki preberejo najprej.
Ne skrivajte navigacije, ne pospravljajte je v spustni meni (razen na mobilcih, kjer res ne želim, da mi vseh 6 pikslov zasede vaš orjaški podmeni, kjer imate naštete prav vse artikle, ki jih ponujate v spletni trgovini).
Navigacija naj ne bo preobsežna. Svojo branžo poznate najbolje, saj ste specialisti. Prepričan sem, da znate vsebino segmentirati v manjše celote pristajalnih strani, kjer bom vašo vsebino mnogo lažje našel in poskeniral. Pa še Google vas bo mel raje. Držite se torej navigacijskih standardov, ki so se izoblikovali z leti.
6.) Vaših kontaktnih podatkov ne najdem v 3 sekundah
Prosim, dodajte kontaktne podatke na očitno in opazno mesto. Na mobilcih se masa iskanj zgodi zaradi potrebe po kontaktnih podatkih. Dodajte svojo telefonsko številko, naslov, še najraje pa kar Google Directions. Sam sem ponavadi v avtu, v eni roki vaša spletna stran, v drugi današnja prepozna malica, v tretji volan … Tretji? 😀
Ne pozabimo, da smo tudi na spletu še vedno ljudje, ki bi se radi z nekom slišali ali pa osebno pogovorili in pridobili želen podatek (variira od branže).
BONUS:
Oprite se na dobre prakse velikih igralcev
Razumem in vem, da je pri optimizaciji uporabniške izkušnje kar nekaj ovir. Če se vam ne ustavi pri pomanjkanju znanja, kadra ali časovni razpoložljivosti, se vam bo skoraj zagotovo ustavilo pri financah. UX svetovanje je namreč kar dober finančni zalogaj.
Predlagam, da se iskanja ne lotite na vrat na nos in zagrabite prvega, ki se hvali, da obvlada UX, pač pa da se z ekipo najprej oprete na dobre prakse, ki preverjeno funkcionirajo. Poškilite k velikim igralcem, k mobilnim aplikacijam Facebooka, Instagrama … to so podjetja, ki vlagajo milijonske zneske v počutje uporabnikov. Prepričan sem, da boste stopili v pravo smer.
Ko dodajate nove funkcionalnosti, izhajajte iz končnega uporabnika. Četudi je to samo prijava na vaš e-novičnik, ne bodite površni in ne vrzite gumba tja, kjer je pač nekaj pikslov prostora. Raje globoko premislite, kaj bo sporočilo, ki ga želite skomunicirati in v danem trenutku doseči. Postavite se v kožo uporabnikov, da vam bodo resnično želeli pustiti svoje osebne podatke, ker boste postali najbolj kul digitalni frend.
Za konec pa še nasvet: z optimizacijo uporabniške izkušnje poskušajte reševati prave problemske situacije. Poskušajte obogatiti izkušnjo uporabnika. Dober primer je recimo naša spletna stran (#sampovem), ki vam pove, koliko časa potrebujete, da preberete naše zanimive objave na blogu. Tako smo rešili resen problem – vašo časovno stisko, saj se boste branja lotili le, če vam zares ostaja polnih 7 minut. 🙂
Do naslednjič.