Naj kar takoj priznam, da je to en nesramno zavajajoč naslov. Osebno ne poznam nikogar, ki bi težko pričakoval in z veseljem odpiral e-poštna sporočila oglaševalcev. In tudi če se kje najde tako zagret prejemnik in tako odličen pošiljatelj, ne poznam bližnjice v obliki 30 nasvetov do takega odnosa.
Naslov je bil seveda spisan z mislijo na pošiljatelje. Da pritegne tiste izmed vas, katerih del rednih delovnih nalog je osrečevanje ljudi z e-novicami oz. t. i. mailingi, newslettri.
Naj ugibam: te dni ste spisali ste že n-ti mailing v tem mesecu. Iz pete vlekli stavke, prestavljali slike po predlogi, da bi zadeva izpadla, kot da je šla čez roke oblikovalca, si pulili lase za dobro zadevo sporočila, se borili z Excelom, da si pripravite bazo, skrbno UTM-jali vse povezave in pri pošiljanju doživeli manjši stres (kaj pa če sem ravno šefovi ženi poslal/a sporočilo, v katerem je slovnična napaka … in kaj če je med prejemniki spet gospa, ki se je že nekajkrat odjavila in grozila z odvetnikom?!). Potem pa naslednji dan preverjate sadove svojega dela in vas porazne statistike vedno znova potolčejo in demotivirajo.
Ali pa ste eden tistih, ki so že obupali in zapadli v rutino: vedno ista zadeva sporočila, »copy paste« vsebine z aktualnimi akcijami in temu primerni rezultati, ker za kaj več nimate časa, ne ustreznega sistema za pošiljanje.
Ker pa vemo, da so med vami tudi taki, ki se jim sladko smeji ob več kot 20% stopnji odpiranja, nadpovprečnih stopnjah konverzije in zavidljivim ROI-jem, verjamemo v ta kanal in v to, da z resnim pristopom lahko tudi vi izboljšate rezultate. Zato smo pripravili izčrpen seznam nasvetov.
Kot rečeno, to ni bližnjica do uspeha. Recimo temu “lažji del domače naloge”, nekakšna odkljuknica, ki vas lahko motivira k izboljšavam, težko delo pa ostaja na vaših plečih – to je aktivno pridobivanje kontaktov, segmentiranje, testiranje, izboljšave, testiranje, izboljšave, testiranje …
1 – Kako začeti
Opredelite svoje občinstvo. Ali veste komu pošiljate mailinge? Kakšna je povprečna starost prejemnika? Kakšni so njegovi interesi? Ali veste, kakšne vsebine ga zanimajo? Dokler ne poznate svojega prejemnika, ne morete pripravljati dobrih e-novic.
Segmentirajte svojo bazo. Če tega še ne počnete, se resno zamislite. Je vaša baza res tako majhna in homogena, da lahko vse nagovarjate enako? S segmentacijo lahko dosežete večjo relevantnost in učinkovitost svojih e-poštnih sporočil.
Aktivno gradite svojo bazo. Cel kup je načinov, kako lahko pridobivate ali izboljšate pridobivanje novih e-poštnih naslovov oz. kontaktov (leadov), a je to preširoka tema za ta prispevek. Lahko uporabite pojavna okna (pop-up), lahko uporabniku ponudite ugodnost, predvsem pa jasno poudarite, kaj uporabnik s prijavo na vaše e-novice dobi. Ne delajte si utvar, skoraj zagotovo si ne želi prejemati novic o novostih iz vaše prodajne linije. (Nekaj namigov, kako pridobivati kontakte, si lahko preberete v Majinem blogu.)
Vprašajte za dovoljenje. Ste pridobili od uporabnikov eksplicitno dovoljenje, da želijo prejemati vaša oglaševalska sporočila? Če niste, kršite zakon.
Pošiljajte pozdravno sporočilo po vpisu v bazo. Izkoristite ga za to, da napoveste, kakšno vsebino boste pošiljali.
Ne kupujte baz. Praviloma je to neučinkovita praksa.
Izogibajte se filtrom za neželeno pošto. Raziščite to tematiko in redno preverjajte, v kakšnem stanju so vaša sporočila. Za hitro diagnozo lahko uporabite tole povezavo: https://www.mail-tester.com.
Analizirajte. Ne zaustavite se pri stopnji odprtih sporočil in razmerju med prikazi in kliki. Spremljajte vsako povezavo posebej, kakšno ima zapustno stopnjo in stopnjo konverzije. Računajte ROI svojih e-sporočil.
2 – Vsebina
Prilagajajte vsebino prejemniku. Če segmentirate in poznate svoje prejemnike, to lahko storite.
Bodite osebni in človeški. Ne pozabite: ne nagovarjate skupine ljudi, ampak pišete eni osebi. Ko pripravljate vsebino, si predstavljajte, da pišete prijatelju. Ne uporabljajte pretirano korporativnega in strokovnega jezika.
Nagovarjajte čustva. Z vsebino poskušajte izzvati čustvene reakcije, ker imate tako več možnosti, da boste pritegnili prejemnika, da se angažira oziroma vključi.
Vedno uporabite poziv k akciji (CTA = Call To Action). Povejte uporabniku, kaj želite od njega, da naredi. Ne pustite ga v slepi ulici. Pri tem ne bodite preveč zadržani in skromni. Povezave zgolj v besedilu niso dovolj in ena povezava tudi običajno ni dovolj. Prejemniki sporočil ne berejo zbrano in temeljito, ampak jih skenirajo. Zato potrebujejo več povezav ter jasen, grafično poudarjen CTA.
Omogočite skeniranje vsebine. Izogibajte se gostemu besedilu in daljšim neprekinjenim blokom besedila. Uporabljajte podnaslove. Na spletu besedilo potrebuje veliko praznega prostora in to velja tudi za e-poštna sporočila.
Uporabljajte slike. Slike razbijejo besedilo, naredijo sporočilo bolj privlačno. Vendar imejte v mislih, da mora e-poštno sporočilo prenesti ključno sporočilo tudi brez slik, za vse uporabnike, ki slik iz različnih tehničnih ali drugih razlogov slik ne bodo naložili. Na slike vstavite povezave, kadar je to smiselno.
Vedno pošiljajte še tekstovno verzijo. Naj bo na voljo za vse poštne odjemalce, ki blokirajo HTML s slikami.
Ne pretiravajte s personalizacijo. Ponavljanje imena prejemnika v e-poštnem sporočilu lahko deluje vsiljivo, sumljivo.
E-poštno sporočilo naj odraža blagovno znamko. Vaša e-sporočila naj imajo konsistentno obliko, ki odraža vašo celostno (grafično) podobo.
Kontakt. Ne zamudite priložnosti, da uporabniku v e-poštnem sporočilu ponudite tudi druge kanale, prek katerih vas lahko kontaktirajo.
Prilagojen mobilnikom. Nujno.
Prosite za povratno informacijo. Naj vam uporabniki povejo, kaj želijo. E-poštna sporočila, ki ne omogočajo odgovora, so pogosta praksa, ampak ne dobra. E-poštna sporočila so kanal dvosmerne komunikacije.
3 – Zadeva sporočila
Ali bi ga vi odprli? Čeprav najbrž niste ciljna skupina, je lahko zelo uporaben test, preden se zadovoljite z zadevo sporočila: bi ga vi odprli?!
Kratko in udarno: Zbujajte radovednost. Zastavljajte vprašanja. Uporabljajte številke. Številke zaustavijo oko, pritegnejo pozornost. Ponudite uporabniku nekaj. Koristno informacijo. Obljubite mu dobro kupčijo. Omejite ponudbo, časovno, količinsko, to spodbudi k akciji.
Prednastavite predogledno besedilo e-poštnega sporočila. To je besedilo, ki sledi zadevi sporočila in je točno to – predogled vsebine v sporočilu. V kolikor ga ne nastavite, ga bo odjemalec pošte pobral iz vsebine e-poštnega sporočila, kar ponavadi izgleda takole, kot je videti na primeru spodaj. Izkoristite tisto malo prostora, ki ga imate, da zagrabite prejemnikovo pozornost!
Neizkoriščeno predogledno besedilo:
Dobro izkoriščeno:
Učite se od dobrih. Naročite se na e-novice svojih konkurentov in tistih, ki to počnejo odlično.
Eksperimentirajte in testirajte. Pred pošiljanjem testirajte na manjšem delu baze in nato pošljite celi bazi prejemnikov le verzijo, ki ima boljše rezultate. Vedno testirajte le en parameter. Testirajte zadevo, čas pošiljanja, različne gumbe, različne baze – tudi glede na to, kako ste jih pridobili.
Ne pozabite na pošiljatelja. Pogosta praksa je, da je pošiljatelj oseba z imenom (in priimkom). Tako stojite za svojimi besedami in obljubami. Je bolj osebno.
4 – Pošiljanje
Pošiljajte redno. Bodite konsistentni.
Pošiljajte ga dovolj pogosto. Kolikokrat na mesec je dovolj pogosto? Poiščite optimalno število za svojo bazo in tip vsebine. Testirajte. Premislite tudi, kaj želite prejemniku povedati. Imate dovolj dobre vsebine? Če je nimate, bo enkrat na mesec povsem dovolj.
Kdaj pošiljati? Testirajte dan v tednu, uro v dnevu. Ni pravila, vsaka baza je drugačna.
Pred pošiljanjem testirajte. Pošljite e-poštno sporočilo nekomu drugemu v pregled.
Upam, da ste med številnimi nasveti našli tudi kakšnega uporabnega za svoje delo. Naj vas navdihne in spodbudi, da pred naslednjim pošiljanjem e-novic opravite nov test. Začnite pri spremembah, ki jih lahko realizirate že jutri. To pa je tudi prava pot do uspeha – nenehno testiranje in optimizacija.