Dejstvo je, da Facebook že dlje časa ne prikazuje vseh objav vsem. Večina objav, ki naj se bi prikazovale našim oboževalcem, se dejansko nikoli ne prikaže. Po novembrskih navedbah raziskovalne hiše Forrester naj bi Facebook strani prek svojih objav dosegle le do 2 % svojih oboževalcev. Druge raziskave sicer navajajo do 8 %, a tudi to je strašljivo nizka številka.
In zakaj je temu tako? Ker je povprečen Facebook uporabnik močno omrežen in če bi od vseh prijateljev in Facebook strani prejel vse, kar objavijo, bi po nekaterih raziskavah, v povprečju dnevno prejeli 1500 objav v svoj Newsfeed. Tisti, najbolj omreženi, pa tudi do 15.000 objav dnevno! To bi bila seveda nepregledna množica objav, ki bi močno kvarila uporabniško izkušnjo.
Zato je Facebook uvedel t.i. »News feed algorithm«, katerega cilj je uporabnikom dnevno prikazati okrog 300 za njih najbolj ustreznih objav. Algoritem sestavlja skupek več kot 100 faktorjev. In če ste dobri v vseh teh, boste dosegli tistih prej omenjenih 2 % oz. 8 % vaših oboževalcev.
Kje pa je preostalih 90 in nekaj odstotkov uporabnikov, ki so se pridružili vaši skupini? Preprosto – čakajo na vašo sponzorirano objavo!
Ja, Facebook že dolgo ni več brezplačna platforma za komunikacijo s spletnimi uporabniki. Debra Aho Williamson iz raziskovalne hiše eMarketer je lepo povzela držo Facebooka, »We’re in charge. You’re renting from us.« torej »Mi določamo pravila. Vi ste lahko le najemnik«. Najemniki prostora, uporabnikov, podatkov o uporabnikih in tehnologije.
Sponzoriranje oz. promoviranje objav preprosto pomeni, da plačamo za prikazovanje v newsfeedu uporabnikov.
Promocijo objav lahko uporabljamo ne le za komunikacijo z obstoječimi oboževalci, temveč tudi za komunikacijo z ostalimi uporabniki Facebooka.
Promocija aktualnih objav pa ni edina oblika oglaševanja na Facebooku. oglašujemo lahko tudi z neobjavljenimi objavami t.i. »Ghost posti«. Ti so po zgledu enaki klasičnim objavam, vendar pa niso objavljeni na vaši Facebook strani, zato je lahko njihov namen bolj prodajno, konverzijsko orientiran.
Pri uporabi omenjenih oglasnih oblik, t.j. Promocije aktualnih objav in promocije »Ghost postov« bodite pozorni na nekaj zakonitosti.
- Določite jasne cilje
Cilji so lahko različni – pridobivanje oboževalcev ali aktivnosti z objavami. Cilji nepovezani s spletno stranjo so lahko distribucija video vsebin, pridobivanje uporabnikov na spletno stran z namenom, da pusti kontakt, opravi nakup oz. si ogleda ponudbo, vabilo na dogodek ali namestitev aplikacije.
- Segmentirajte, komu želite objavo pokazati
Pri promoviranih objavah je to manjšega pomena, saj so te v osnovi namenjene objavi na Facebook strani in s tem vsem na voljo. Pri »ghost postih« smo pa lahko in prav je, da smo, zelo kreativni. Facebook nam nudi edinstvene možnosti razlikovanja med uporabniki , ki jih preprosto moramo izkoristiti. Starost, geografska lokacija, način povezave do spleta, napravo, ki jo uporabljajo, interese, ki jih izkazujejo z všečkanjem ali komentiranjem, ali so že obiskali vašo spletno stran in še mnogo drugega. Ta ciljanja lahko poljubno med sabo prepletamo in tako zagotovimo optimalno občinstvo za dano situacijo.
- Prilagodite vsebino
Ko veste komu boste objavo prikazali jo sestavite tako, da bo kar v največji meri ustrezala tistim, ki jo bodo videli. Prilagajate lahko sliko, tekst, obliko oglasa, pozicijo oglasa, ceno ki ste jo pripravljeni plačati za objavo in vse ostalo.
- Spremljajte rezultate
Pozorni bodite na doseganje ciljev prek različnih segmentov in prek različnih objav. S tem lahko izboljšate stroškovno učinkovitost za doseganje cilja ali pa prepoznate specifične potrebe posameznega segmenta uporabnikov.
Osnove Facebooka poznate. Veste, da brez finančnih vložkov ne bo šlo, razen če želite komunicirati le z 2% svojih oboževalcev. Prav tako zdaj veste, da ste vi oz. tisti, ki upravlja z oglaševalskimi kampanjami tisti, ki v največji meri vpliva na učinkovitost vloženih evrov.
Meni se pa zdi, da v tem članku malo pretiravate. Sam vodim Facebook stran, ki konsistentno z objavo doseže vsaj 40% baze všečkarjev, povprečje se giba tam okoli 80%, medtem ko enkrat na mesec prebijemo zvočni zid in dosežemo več kot štirikrat več ljudi, kot jih je všečkalo stran.
A je razloge treba iskati drugje?
to sploh ni res. glede na to, da se vsem nam, večini uporabnikom ne zdi smiselno da bi plačevali še za FB, se nam po domače povedano fučka za vse objave ki dosežejo širok rang ljudi – glede na to, da je večina uporabnikov zgolj kot “prijatelj” na spletu, tisti ki to želijo, znanci, ipd. več kot dovolj jasno povejo z komentarji, lajki, da nas vidijo,itd. da bi pa človek metal denar še za na FB – je pa povsem brezpredmeten članek. Čim pa je namen apelirati te besede zgolj na poslovneže, like strani, pa je povsem druga zgodba. škoda je delati z muhe slona 😉
Miha živjo,
kot privat uporabnik Facebooka se popolnoma strinjam, da bi bilo “rahlo čudno” plačevati za distribucijo vsebine, da bi čim več FB prijateljev videlo moje “soon to be razvajanje brbončic” ali pa “mojo jutranjo budnico v obliki pretečenih kilometrov”. 😉 Zato pa Facebook “boostanja” privat objav ne omogoča. Čeprav bi bilo zanimivo vedeti koliko ljudi, če bi bilo omogočeno, se bi za to odločilo. 🙂
Članek je spisan zgolj z vidika poslovne komunikacije s potencialnimi ali obstoječimo kupci na Facebooku kjer sem predpostavljal, da nek poslovni Facebook page že obstaja. In pri tovrstni komunikacij, kjer je namen oglaševanje je pa plačilo za razširjanje tega sporočila bolj kot ne nujno.
Lep dan še naprej! 🙂
tudi sam ne bi nikoli plačeval za razširitev