Razširitve oglasov so »podaljški« običajnega Google oglasa, v okviru katerih lahko prikažemo določene dodatne informacije o podjetju, storitvah ali izdelkih, ki jih nudimo. To je seveda odličen način, s katerim lahko oglaševalci oglasu dodamo nekaj »extra«, kar je sicer zaradi znakovne omejitve v osnovnem Google oglasu malo težje.
Če še na kratko razložim, kako razširitve delujejo. Google oglas z razširitvami prikaže na podlagi izračuna ocene, ali lahko dodana razširitev dejansko vpliva na uspešnost oglasa ali ne. Oziroma če poenostavim: če bo razširitev oglasa zanič oz. za uporabnika nerelavantna, je Google ne bo prikazal. Simple as that!
In kakšne vrste razširitev pravzaprav poznamo?
Poznamo »ročne« in »avtomatske« razširitve oglasov. Razlika med njimi je ta, da »ročne« razširitve nastavljamo sami, medtem ko na »avtomatske« razširitve nimamo vpiva in jih Google uporablja oz. dodaja po svoji presoji. V nadaljevanju so navedene razširitve, ki so na voljo za uporabo v Sloveniji oz. v slovenskem jeziku.
Ročne razširitve oglasov:
- Aplikacije.
- Klici.
- Lokacije.
- Povezave do spletnih mest.
- Oblački.
Avtomatske razširitve oglasov:
- Prejšnji obiski.
- Dinamične razširitve povezav do spletnega mesta.
Ampak ali lahko dokažemo vpliv razširitev na CTR? Zagrizli smo v jabolko in se lotili analize …
Ker zelo radi analiziramo podatke, smo se tokrat lotili analize, v kolikšni meri imajo razširitve oglasov vpliv na dvig CTR-ja oglasa. V okviru analize smo analizirali »performance« oglasov, ki vsebujejo ročne razširitve s povezavami do spletnih mest (Sitelink Extensions) in ročne razširitve z oblački (Callout Exensions). To sta dve izmed razširitev, ki jih uporabljamo pri čisto vsaki oglasni kampanji. V analizo smo zajeli 37 kampanj znotraj 4 AdWords računov iz različnih panog s skupno 35 razširitvami do oblačkov in 350 povezavami do spletnih mest.
V analizi smo upoštevali statistiko prikazov, klikov in CTR-ja oglasov za obdobje 1,5 meseca. Hkrati smo izvedli tudi primerjavo CTR oglasa, prikazanega brez razširitve, in pa CTR istega oglasa, ko se je ta prikazal z razširitvijo.
Kakšen je bil rezultat?
V 49 % primerov prikazov ima oglas, ki je vseboval razširitev s povezavo do spletnega mesta, višji CTR od oglasa, ki razširitve s povezavo do spletnega mesta ni vseboval. CTR je bil višji za povprečno 21 %.
V 88 % primerov prikazov ima oglas, ki je vseboval razširitev z oblačkom, višji CTR od oglasa, ki razširitve z oblačkom ni vseboval. CTR je bil v povprečju višji za 10 %.
In ker nas izračun podatkov na podlagi povprečja ni popolnoma prepričal, smo zadevo nekoliko zapletli in se lotili dodatnega raziskovanja. Želeli smo ugotoviti, kakšen je dejanski vpliv razmerja prikaza oglasa z in brez razširitve na spremembno CTR-ja. Za ugotovitev slednjega smo morali izračunati korelacijski koeficient, s katerim smo dobili podatek, kakšna je dejanska moč linearne povezanosti dveh spremenljivk oziroma v našem primeru moč povezanosti spremenljivk razmerja prikaza oglasa in sprememba CTR-ja oglasa.
Na naše razočaranje se je izkazalo, da je dejanski vpliv ene spremenljivke na drugo zelo majhen, saj nam nizek korelacijski koeficient (0.04 v primeru povezav na spletne strani in 0.26 v primeru oblačkov) pove, da je dejansko razmerje prikaza oglasa z ali brez razširitve v zelo nizki povezanosti s spremembo CTR-ja. Če nekoliko poenostavim, vpliv stopnje razmerja prikazov oglasov na CTR je zelo majhen, zato težko zaključimo, da oglas, ki vsebuje razširitev, dejansko pritegne več uporabnikov h kliku na oglas in posledično vpliva na boljši CTR oglasa.
Ampak ostajamo optimistični
Naše mnenje ostaja, da ima uporaba razširitev v oglasih v večini primerov lahko le pozitiven vpliv na splošni »performance« oglasov in uporaba le-teh na pravilen način lahko le pripomore k uspešnosti oglasov. Če ne drugega, moramo vzeti v račun to, da Google daje prednost oglasom, ki vsebujejo razširitve.
Vzemimo za primer dva, med seboj konkurenčna oglasa z enako avkcijsko ceno na klik in enako oceno kakovosti. Ob tem en oglas vsebuje razširitev in drugi ne. Google bo v tem primeru prikazal oglas, ki vsebuje tudi razšriritev. V kolikor seveda oceni, da je ta relevantna za uporabnika.
Uporaba razširitev je torej odlična priložnost, da uporabniku pomagamo pri odločitvi, na kateri oglas bo kliknil … verjetno na tistega, ki vsebuje več prepričljivih in relevantnih informacij, a ne? S tem, ko bomo uporabnika prepričali, da klikne na naš oglas, bomo posledično dosegali višji CTR oglasa, kar pa vodi tudi do večjega števila konverzij.
In kaj lahko naredimo, da bodo naše razširitve kar se da uspešne?
Nekaj nasvetov za pravilno uporabo razširitev oglasov
Povezave do spletnih mest
- Optimizirajte – dekativirajte povezave, ki ne delujejo oz. ne generirajo prikazov.
- Vsebina v povezavah do spletnih mest naj bo prepričljiva, privlačna.
- Povezave do spletnih mest naj vsebujejo akcije in posebne ponudbe. Pri tem je potrebno biti pozoren, da povezave vodijo na aktualne in ne pretečene ponudbe. Tu si lahko pomagamo z uporabo razporeda prikazovanja povezave do spletnega mesta z začetnim in končnim datumom.
- Osredotočajte se na profitabilnost – v povezavah do spletnih mest promovirajte produkte oz. storitve, ki bi znali najbolj pritegniti uporabnikovo pozornost in so hkrati za vas profitabilni.
Oblački
Uporabljate jih predvsem za izpostavitev prednosti/unikatnosti vašega podjetja/storitev/izdelkov kot so:
- »Brezplačna poštnina«,
- hitra dostava,
- koliko časa obstajate na trgu,
- ali nudite pomoč strankam …
Slika: Primer oglasa, ki vsebuje razširitev s povezavami do spletnega mesta, oblačke in pa razširitev s klicem.
Torej, če želimo izboljšati vidnost našega oglasa ter izboljšati donosnost, je odločitev preprosta: uporabljamo (kakovostne) razširitve! Ob upoštevanju nekaterih zgoraj navedenih nasvetov smo zagotovo na pravi poti.
Pa ne pozabimo na uporabo tudi preostalih zelo uporabnih razširitev oglasov, ki jih Google ponuja – razširitve oglasov s klicem, aplikacijo in lokacijo. Tudi te so za uporabnike več kot dobrodošle.
In še zadnja novost iz Googla
Ste kdaj opazili, da oglas na prvi poziciji ne vsebuje razširitev, medtem ko oglasi na 2., 3. in 4. poziciji jih? »Težava« naj bi bila odpravljena. Po zadnji posodobitvi Googlovega sistem ta ne bo več dopuščal, da oglasi na nižjih pozicijah vsebujejo več razširitev kot tisti na višjih pozicijah. Kar je sicer precej logično, a ne?
Vir: wordstream.com