Kako izdelati učinkovito spletno stran?

Objavljeno v četrtek, 10. novembra 2011 v kategoriji Digitalni marketing. Članek za 2 min branja • Piše:

Red Orbit

Kakšna je učinkovita spletna stran?

Učinkovita spletna stran je tista stran, na kateri uporabnik lahko hitro in učinkovito najde informacije, ki jih išče. Učinkovita spletna stran lahko prinese veliko prednosti in koristi vam in vašemu poslovanju.

• Vsak euro, ki ga investirate v izboljšanje učinkovitosti vaše spletne strani, vam vrne od 10 € do 100 € (vir: IBM).

• Prenova in izboljšanje učinkovitosti spletne strani vam lahko povečata prodajo za 100 % (vir: Jakob Nielson).

Spletna stran mora imeti preprosto navigacijo

Uporabniki so se pri brskanju po spletu večinoma navadili na določene postavitve:

• Logotip podjetja se nahaja v levem zgornjem kotu in vsebuje povezavo nazaj na prvo stran.

• Termin “O nas” ali »O podjetju« se uporablja za informacije o organizaciji.

• Navigacija je na vsaki podstrani na istem mestu in se navezuje na vsebino strani.

• Vse, kar utripa ali je postavljeno nad logotip podjetja, je verjetno reklama.

Poleg tega obstaja še veliko drugih elementov, ki lahko izboljšajo uporabnost spletne strani.

Ne podcenjujte pomembnosti teh elementov. Z razvojem interneta se vse bolj navajamo, da so določene stvari rešene na podoben način. Če kršimo ta pravila, nam bo kmalu ostala še neuporabna spletna stran in kup razočaranih obiskovalcev.

Spletna stran se mora naložiti hitro

Študije so pokazale, da bo povprečen uporabnik čakal maksimalno 8,6 sekunde, da se spletna stran naloži (vir: Andrew B. King − Speed Up Your Site). Priporočamo vam, da za pohitritev nalaganja strani upoštevate naslednje napotke:

1. Za oblikovanje spletne strani namesto tabel uporabljajte CSS.

2. Za izdelavo navigacije namesto slik uporabljajte CSS.

3. Preberite razne članke o tem, kako pospešiti nalaganje strani.Hitrost nalaganja spletne strani ima velik vpliv tudi na optimizacijo spletne strani ter položaj vaše strani na spletnih iskalnikih.

Informacije morajo biti dobro vidne

Spletne strani ne beremo na enak način kot običajne tiskane publikacije. Ponavadi ne beremo strani besedo za besedo, temveč iščemo informacije. Ko iščemo po spletni strani, določeni elementi izstopajo:

• Naslovi

• Povezave

• Odebeljen tekst

• Alineje

Ste opazili, da na tem spisku ni slik? V nasprotju s tiskanimi publikacijami na internetu opazimo tekst prej kot slike. Za optimalni izkoristek spletne strani ne vstavljajte pomembnih informacij v slike, saj se lahko zgodi, da bodo ostale neopažene.

Ne omejujte uporabnikov

Ne omejujte uporabnikov, da bi se sprehajali po spletu na način, ki so ga navajeni. Na primer:

1. Vsakič ko povezavo odpremo v novem oknu, gumb “nazaj” ne deluje. Približno 60 % uporabnikov interneta uporablja gumb »nazaj« kot del njihove osnovne navigacije (vir: Usability Interface). Če odprete stran v novem oknu, onemogočite 60 % obiskovalcem uporabo njihove osnovne navigacije. To vsekakor ne more biti dobro za uporabnost strani.

Obstaja še veliko drugih načinov, s katerimi spletne strani omejujejo uporabnika in tako posledično uničujejo uporabnost strani. Samo pomislite, kdaj vas je nazadnje kakšna spletna stran spravila ob živce.

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

Dodaj odgovor