Zakaj »incoming«? Ker označuje smer potovanja. Incoming turizem v Sloveniji so torej vsi turisti, ki pridejo na obisk k nam. Strokovni termin je receptivni turizem in ni rabljen prav pogosto. Incoming (včasih tudi »inbound«) smo prevzeli po enaki angleški besedi. Izraz je razširjen po svetu in sprejet v številnih jezikih.Kako se pri nas incoming turizem pravzaprav zgodi? Ker Slovenija ni Amerika in ker večina turistov nima »od nekdaj želje« obiskati našo državo, je naivno pričakovati, da bodo horde turistov prihajale same od sebe. Večina ljudi pravzaprav sploh ne ve, da obstajamo. Če še Tržačani ne vedo, katera država se nahaja 20 km vzhodno od njih, kako naj potem pričakujemo, da bo to vedel Kim Pong iz Severne Koreje? Ker vemo, da je naša država vredna ogleda in ker postajamo mojstri zaračunavanja za vsako storitev, je treba to turistom tudi prodati. Kako? S pomočjo promocije na spletu. Popravek: S premišljenim in dobrim nastopom na spletu. Vsi uporabljeni kanali morajo delati za skupni cilj, a vsak na svoj način. Večina podjetij je že ugotovila, da je res dobro, če je spletna stran kakovostno pripravljena. Kaj pa nastop na družbenih omrežjih? Kakšni so vaši e-mailingi? Imate pri Googlu zakupljeno kakšno ključno besedo?
Osnove promocije na družbenih medijih
- Na koliko platformah ste prisotni?
- So vaši profili dodelani?
- Ali s sporočili dosežete/motivirate občinstvo?
- Koliko sledilcev/oboževalcev se aktivno vključuje v komunikacijo z vami?
- Imate izdelano strategijo ali mesečne načrte objav za družbene medije?
- Kakšne pozive k akciji (Call to action) uporabljate?
- Imate izdelano politiko odgovarjanja na pritožbe in negativne komentarje?
To so povsem osnovna vprašanja. Če naštetih stvari ne dorečete in ne izpeljete, potem je težko pričakovati, da vam bo nastop na družbenih medijih prinašal želene rezultate. Uporabniki bodo hitro začutili vašo neorganiziranost in vam bodo začeli metati pod noge polena v obliki negativnih mnenj, ki jih pogosto ne bo mogoče preskočiti brez trajnih poškodb. Kako se lotiti odmetavanja polen na Facebooku, si lahko preberete tu. Bolj pomembno je, da do tega sploh ne pride. Na nastop se je potrebno pripraviti z izdelanim načrtom, ki dopušča tudi nekaj manevrskega prostora za »last minute« spremembe, ki pa so kljub vsemu znotraj smernic, ki ste si jih začrtali.
Katere družbene medije je pametno izkoristiti?
Na voljo imamo kar nekaj možnosti: Facebook, Twitter, G+, Pinterest, YouTube, Linkedin. Težava je v tem, da veliko podjetij niti ne pozna potencialov, ki jih ta omrežja nudijo. Z delom na Facebooku se marsikdo res lahko pohvali. Tudi Twitter pri nekaterih izjemno lepo deluje. Ostalih možnosti pa ne znamo dobro izkoristiti. Imamo nekaj poskusov na YouTube-u, a nič izjemnega. LinkedIn še vedno obravnavamo kot orodje za iskanje poslovnih priložnosti in ga v tem sklopu sploh ne vidimo kot relevanten medij. Pinterest? Na sploh se pri nas ni najbolje prijel. Pozabljamo pa, da je promocija v osnovi namenjena tujcem, ki bodo prišli k nam. Tujcem. In drugje po svetu je Pinterest bolj priljubljen kot pri nas. Pozabljamo na to. Enako velja za G+. Se morda spomnite odlične kampanje, ki jo je pripravila Grška nacionalna turistična organizacija? Tu najdete odlično zastavljen profil z imenom Visit Greece. Takšna kampanja je vsekakor zahtevna, a se na koncu obrestuje.
Facebook je še vedno #1
Prisotnost na najbolj obiskanem družbenem mediju je nujna. Mnogi pravijo, da Facebook izgublja svojo pomembnost in morda imajo prav. Pozabljamo pa, da se to ne bo zgodilo čez noč. Če razmišljate o prisotnosti na Facebooku, je odgovor »absolutno, da«. Facebook ima preko milijardo uporabnikov in večina uporabnikov se rada pohvali s svojimi potovanji in potepanji po tujini, objavlja slike in všečka destinacije, znamenitosti, aktivnosti in kulinariko. Čas je, da tudi vi pristavite svojo skledo! Ampak … Kako? Odprite novo stran na Facebooku. Stran, ne osebni profil!
Tu so hitra navodila:
- Izberite ime strani, ki predstavlja vaš posel. Uporabite kar ime vašega podjetja, če je še prosto.
- Izberite pravo kategorijo, ki bo najverjetneje Travel/Leisure.
- Ko zberete 25 všečkov, vam bo Facebook omogočil urejanje URL naslova za stran. Ime lahko nastavite le enkrat, brez možnosti popravkov – izberite premišljeno.
- Izberite logo ali sliko, ki predstavlja vaše podjetje, in jo naložite kot prikazno sliko (Profile photo). Logo ali slika se bo pokazala v vašem Timeline-u, ko boste kaj objavili/komentirali. Poskrbite, da je slika dobro berljiva ali je mogoče iz nje razbrati, da gre za vas.
- Izberite sliko za naslovnico (Cover photo), ki je vizualno skladna za vašim podjetjem ali idejo, ki jo promovirate. Naslovnica ima lahko največ 20 % besedila, sicer je ne bo mogoče naložiti.
- Pripravite opis podjetja. Ne pozabite vključiti kontaktnih podatkov in naslova spletne strani.In kaj sedaj?
Izkoristite vse funkcionalnosti Facebooka! Uporabite dodatne zavihke in na njih predstavite posebne ponudbe. Pripravite načrt objav in začnite aktivno objavljati. Nasvet: Objave naj bodo kratke in vizualne. Naj dajo uporabniku dodano vrednost in razlog, da bi se na vašo stran vrnil. Začnite graditi svoje občinstvo. In nikar ne mislite, da so Facebook oglasi neučinkoviti. Za širjenje vašega glasu so obvezno orodje. Prav tako je potrebno pripravljati promovirane objave, ki se kažejo za vse bolj pomembne. Kako boste nakopičeno število všečkov spremenili v profit, je druga zgodba. Ponude (Offers) so področje, ki ga morate raziskati.
Google+
Januarja 2013 je na svetovni ravni G+ postal drugo največje omrežje. Izkoristite ga! G+ ponuja celo četico orodij za povezovanje z ljudmi in orodja za sledenje dogajanju: Circles, Hangout, Hangout on Air, Ripples, G+ Communities, +1 in G+ Direct Connect. G+ vsak dan pridobi skoraj milijon novih uporabnikov. Vzpostavitev strani (ne osebnega profila) pa je precej enostavna:
- Naslovna slika mora biti velika, tj. 2120×1192 px. Na naslovnici pa naj bo nekaj, kar dobro predstavlja vaše podjetje ali storitev.
- Za profilno sliko lahko uporabite logotip podjetja. Imejte v mislih, da se bo ponekod pojavila v okroglem okencu.• Na profil morate obvezno zapisati tudi naslov spletne strani, saj se bo izpisoval takoj pod vašim imenom.
- Zgodba (včasih »About« zavihek) nima omejitve znakov. Velja priporočilo, da naj bo pisanje zanimivo, besedilo pa ločeno v odstavke in lepo stilirano.
- Interakcija z občinstvom: Med najbolj osnovnimi priporočili je umestitev gumba »Google+« na vašo spletno stran, da vam ljudje lahko sledijo. Dodajte povezavo do G+ profila v podpis v elektronsko pošto. Na G+ iskalniku poiščite sorodne strani, jim sledite in komunicirajte z njimi. Ustvarite G+ skupnosti ali pa le sodelujte v kateri izmed obstoječi. Ne bojte se interakcije z uporabniki!
Twitter je lahko en od uradnih kanalov za komunikacijo z uporabniki. Preko Twitterja je mogoče posredovati kratka vprašanja in odgovore, ki jih uporabniki potrebujejo »on the go«. Preko tega kanala lahko z uporabniki komunicirate hitro in jim nudite odgovore takoj. Seveda pa je lahko Twitter mnogo več kot le spraševanje in odgovarjanje. Kako se torej lotiti tvitanja?
- Ime profila naj bo takšno, ki predstavlja vaše podjetje (ime podjetja, branda, storitve …).
- Izberite relevantno profilno sliko in relevantno sliko ozadja.• Prvi večji izziv vas verjetno čaka pri pripravi opisa, ki ne sme biti daljši od 160 znakov.
- Poiščite druga podjetja in posameznike, ki so tako ali drugače povezani z vašim podjetjem ali so za vas relevantni. Sledite lahko tudi konkurenčnim podjetjem.
- Tvitajte! Ne pozabiti raziskati medija in poiskati optimalni način objavljanja. Preverite tudi, kaj pomenijo osnovni izrazi: Tweet, Retweet (RT), Feed, Handle, Mention (@), Direct Message (DM) in Hashtag (#)
Ne pozabite: Twitter največkrat uporabljajo bolj zahtevni uporabniki, kot jih najdete na drugih kanalih, in bodo do vas velikokrat neizprosni. Vaše objave naj bodo informativne in uporabne! Lahko komunicirate posebne akcije ali pa enostavno napovedujete dogodke.
Povezovanje malo drugače: LinkedIn, Youtube in Pinterest
Precej ljudi LinkedIn pozna kot omrežje, kamor vpišejo svoj CV in brskajo med ostalimi uporabniki, ki so storili isto. Lahko vidijo, kdo kaj dela in kdo koga pozna. Je pa LinkedIn veliko več. Namenjen je mreženju, včasih pa se preko LinkedIna najdejo poslovneži, ki skenejo tudi kak dober posel. LinkedIn ni namenjen promociji vašega podjetja ali branda končnemu uporabniku. Je pa dober sistem za promocijo drugim posameznikom in podjetjem, ki so tu zaradi mreženja in potencialnega sklepanja poslov. Če sta vaš produkt ali storitev namenjena podjetjem (in ne toliko končnim uporabnikom) morate ustvariti svoj LinkedIn profil in na trgu resno nastopiti. Ujemite poslovneže, ki so veliko na poti, in jih prepričajte, da prenočijo ravno v vašem hotelu!Youtube je največja stran za deljenje videov. Izkoristite jo! Velika večina turističnih organizacij in podjetij, ki so tako ali drugače povezani s turizmom, pripravlja videe, ki predstavljajo lepote destinacij ali super stvari, ki jih ljudje pri njih lahko počnejo. Predstavitveni videi so sicer super za vašo spletno stran, a takšne materiale je potrebno deliti tudi drugje. Ustvarite svoj kanal na YouTubu in pošljite svoje videe v svet. Opremite jih s pravimi oznakami in kaj hitro se zgodi, da bodo vaši videi začeli dobivati več ogledov. Še namig: malo humorja in zanimivih statističnih podatkov lahko dela čudeže.Pinterest je pravi raj za turistične organizacije in vse, ki želijo promovirati turistične destinacije in povezane storitve. Se spomnite pisanih katalogov, ki smo jih pred desetletji nabirali v turističnih agencijah? Pinterest pokriva prav ta del -pisane in mamljive slike. Slike destinacije ali sklop slik o določeni storitvi bodo tisti, ki lahko potencialnega kupca prepričajo v nakup. Tukaj je pravi mali leksikon znanja za vse, ki bi radi začeli uporabljati Pinterest za marketinške namene (ne glede na branžo). Posebne prednosti za promocijo turizma na Pinterestu pa predstavljajo »ponudbe«, kjer lahko uporabnikom predstavite na zanimiv način najnovejše akcije. Primer dobro organiziranega profila na Pinterestu:
In še cel kup neizrabljenih potencialov …
Na spletu lahko najdete mnogo skupnosti, ki temeljijo na različnih interesih. Večina njih ima tudi mobilno verzijo strani ali aplikacijo za pametni telefon. Pri nas je res majhen trg. Podjetja pa pozabljajo, da so te stvari v tujini razširjene in jih bodo uporabniki iz tujine želeli uporabljati tudi pri nas. Bodoči obiskovalci naše male države bodo raziskovali stvari že od doma. Redkokateri turist lahko reče, da je samo odpotoval v novo deželo, brez da bi o njej kaj prebral in si pripravil seznam točk, ki bi jih bilo vredno obiskati. So pa med turisti tudi takšni, ki bodo na svojem potovanju želeli poskusiti vse, kar jim obiskana dežela lahko ponudi. Naj omenim samo nekaj takšnih skupnosti, ki lahko popotnikom olajšajo raziskovanje novih krajev in jih obveščajo o stvareh, ki jih MORAJO videti in preizkusiti:FourSquare – Uporabnik lahko najde točke, ki jih je vredno obiskati v mestu: znamenitosti, galerije, parki, lokali, trgovine, naravne znamenitosti… Uporabniki najdejo tu tudi nasvete drugih uporabnikov in posebne ponudbe (popusti, brezplačne dobrote…), ki jih pripravijo podjetja in organizacije.Foodspotting – Vodnik po restavracijah in predlogi drugi uporabnikov, katere jedi je vredno kje poskusiti.Olaii – Napovednik, ki prikazuje dogodke, ki so lokacijsko najbližje in ustrezajo uporabnikovim preferencam.Exploroo – Stran, kjer popotniki oddajajo svoje zgodbe s popotovanj in svoje slike. Stran omogoča, da se podjetja povežejo s temi popotniki in jim ponudijo svoje ugodne ponudbe in predloge.