Tina je zmagala v #Slochi-ju, kdo pa je zmagal na Googlu?

Objavljeno v torek, 18. februarja 2014 v kategoriji Optimizacija spletnih strani. Članek za 5 min branja • Piše:

Peter Mesarec

Medtem ko se je večina sodelavk in sodelavcev gnetla okoli big screena v sejni in računalniškega zaslona v pisarni, smo tisti, ki nas šport manj (oz. sploh ne) zanima, sedeli za računalnikom in spremljali, kaj se dogaja z iskalnimi rezultati na Googlu. Prikazovanje relevantnih rezultatov ni več (skorajda) nikakršna težava za Google. Večja težava, kot bo pokazal ta prispevek, je, kako pridobiti najnovejše informacije in jih takoj ali čim prej prikazati uporabnikom. Poglejmo in analizirajmo najprej rezultat iskanj za Tina Maze takoj po tem, ko so začeli kričati »Zmagala je« v sosednji pisarni. Če ni drugače omenjeno, gre za iskanje s prijavljenim slovenskim uporabnikom, ki ni aktiven na omrežju Google+.

Vidimo posebne rezultate iz Sočija, kjer je trenutna tekma označena z V živo in prikazan čas prvega teka. Na desni strani informacije o Tini, njenih starših in konkurentkah, zbrane pod Drugi so iskali tudi. Če se posvetimo klasični desetki (naj vas ne moti dodan banner Link Analysis − gre za Moz.com orodje, ki ga uporabljamo na Red Orbitu), vidimo, da se Google sploh še »ne zaveda«, da je Tina zmagala. Google nam prikaže naslednje rezultate: njeno osebno stran, Wikipedio, Facebook stran, delo.si, Twitter profil. Naslednji je siol, ki prikazuje specifično pristajalno stran o Tini Maze (pohvaljeni) in nato eno novico (precej staro, 10. 2. 2014), sledi siol.net s stranjo, ki prikazuje vse članke, označene s tagom Tina Maze (zato je nujno uporabljati tage na vaši spletni strani, vidite?!), 4 ure star članek z rtvslo.si in nato še (enako kot zgoraj) stran s članki, označenimi s tagi, na dnevnik.si.

Sedaj se je začelo čakanje na to, da Google ugotovi, da je Tina zmagala. Slika, ki jo vidimo zgoraj, ima timestamp 11:00:38. Naslednja je nastala ob 11:01:25 in na njej ne vidimo nobenih sprememb. Osebno sem bil že razočaran. In ker ni bilo kaj početi, sem se odločil, da medtem ko čakamo, da se Google zbudi, preverim, kaj se dogaja na drugi strani rezultatov. Morda se tam skrivajo novi prispevki o zmagi, pa jih samo ne vidimo in je potrebno počakati kako minuto, da pridejo na prvo stran. Google me je ponovno razočaral. Poglejmo zakaj.

Na drugi strani iskalnih rezultatov na Googlu vidimo najprej prodajno stran Zlatarne Celje za asortiman njihovih izdelkov, ki so brandirani s Tino. Sledi youtube posnetek, ki je del kanala Feel Slovenia (zakaj Tina nima svojega kanala oz. če ga ima (mi ga nismo uspeli najti), zakaj se ne prikazuje?!). Drugače nič zanimivega, razen pozicije 18, kjer vidimo močno zaspamano pristajalno stran, ki ima v meta opisu vpisane ključne besede, vse povezane z golimi slikami Tine Maze. Če je to relevantna stran, ki jo Google želi prikazati, sem jaz tudi Tina Maze. 🙂

Ampak vrnimo se nazaj. Večkratno pritiskanje F5 je poskrbelo, da mi je ob 11:05:26 končno uspelo najti nov rezultat o tem, da je Tina zmagala. 5 minut je torej trajalo, da je Google ugotovil, da je Tina zmagala, pa čeprav samo z enim rezultatom. Nesporni zmagovalec tukaj je portal siol.net, saj je le njim uspelo nov članek spraviti na prvo stran Googla, pa še to le na četrto mesto. Google še vedno ni spremenil zgornjega kvadrata, kjer še vedno piše, da ima Tina le eno medaljo. Tukaj je ta printscreen:

Sedaj sem odkrito povedano pričakoval, da bodo na prvo stran rezultatov začele prihajati tudi druge medijske hiše in bo Google v zelo kratkem času poln le rezultatov, ki govorijo o novi zmagi Tine. Ampak ne bi mogel biti bolj stran od resnice.Pa se za trenutek ustavimo še drugje … Glede na to, da je »Tina Maze« zelo generalna ključna beseda, sem poskusil še z drugo, ki neposredno opisuje to, kar iščem, in to, kar lahko pričakujemo v naslovu članka. Da Googlu malo »olajšam življenje«, sem v iskalno polje vpisal Tina Maze zmaga. Bolj direkten tudi ne bi mogel biti. Poglejmo moje razočaranje:

Najnovejši rezultat je star 5 dni in se nahaja na 9. mestu, večina rezultatov je z dne 25. 1. 2014, najstarejši pa celo s 27. oktobra 2013, z veleslaloma v Söldnu.

Naslednja preverba je sledila ob 11:19:44. Slabih 20 minut je na spletu že cela večnost. Google? Nič. Kot da se ni nič zgodilo. En in edini rezultat s siol.net, ki smo ga videli že prej, sameva med ostalimi zastarelimi rezultati, na četrtem mestu. Edino, kar se je spremenilo, je, da je iz iskalnih rezultatov izginil zgornji kvadrat, ki povzema Tinine rezultate na OI. Potem ni druge, kot da preverimo, kaj se dogaja na Googlu v drugih okoliščinah. Zato sem se prijavil s svojim osebnim profilom, za katerega je Google prepričan, da mi mora prikazati iskalne rezultate v angleščini. Tukaj je stanje precej podobno temu pri slovenskih iskalnih rezultatih. Poglejmo (iz ozadja se zasliši: Naslednji diapozitiv, prosim):

(Skoraj) Edina stvar, ki se tukaj razlikuje od rezultatov v slovenskem jeziku, je, da vidimo najnovejše članke v izpostavljenih News rezultatih, na vrhu. Trije članki, od tega le eden (ta pa z izpostavljeno fotografijo − predstavljajte si, kakšen CTR je tukaj!) o novi zmagi Tine. Tudi ostali rezultati so podobni slovenskim, le na koncu strani lahko najdemo ponovno en članek (sports.yahoo.com) o novi zmagi ter dva stara članka, ki sta bila objavljena med ali ob koncu prvega teka (O tem, da tako v slovenskih iskalnih rezultatih kot tudi v angleških Google med povezanimi iskanji na prvem mestu ponuja Tina Maze gola, ne bom govoril). Ura je bila že 11:29:31. In nič kaj bolje ni bilo ob 11:46:45.

Stvari so se nekoliko spremenile ob 11:53:53.

Sedaj končno vidimo več up-to-date rezultatov. Siol se je pomaknil na drugo mesto, na desetem mestu pa lahko vidimo rezultat 24ur.com, ki je bil napisan po zmagi. Še vedno pa na prvi strani vidimo 3 stare članke, ki sploh še ne vedo, da je Tina zmagala. Ob tem se je potrebno zavedati, da se vse skupaj dogaja praktično eno uro po tem, ko je Tina zmagala. Sicer nisem preverjal, ampak sem prepričan, da so prav vsi novičarski portali objavili novico v roku 5 minut po tem, ko je Tina zmagala. Čeprav je, kot je vidno na zgornji sliki, Siol objavil novico ob približno (če upoštevamo čas “Pred x minut”, ki ga izpostavlja Google) 11:15, 24ur.com pa šele ob 11:36, torej 21 minut kasneje (o Tini − zlati prinašalki (wuf-wuf) :)).

Da članek ne bo predolg, si poglejmo le še zadnji printscreen.

Vidimo lahko, da je šele dodatnih 17 minut kasneje tudi Google spremenil število medalj Tine v zgornjem kvadratku in status tekme v Končano. Vse ostalo se praktično ni spremenilo.

Lekcije:

    1. Google se mora izboljšati. To je popolnoma zelo nekoliko nesprejemljivo, da traja eno uro in več, da se v iskalnih rezultatih pojavijo nove vsebine. Sploh pri takšnih pomembnih stvareh, kot je šport in Tina, kjer se informacije spreminjajo iz minute v minuto
    2. Slovenske spletne strani se morajo izboljšati. Natančne analize, kaj kdo dela in kaj kdo ne dela, ni mogoče izvesti. Kljub temu sem prepričan, da bi s pravilno pripravljeno on-site optimizacijo in pravilno izvedeno off-site optimizacijo lahko dosegli, da bi se v eni uri na prvi strani pojavil še kakšen dodaten članek, ne pa samo siolov. Morda pa boste kdaj razumeli.

Komentirajte, če se vam zdi, da bi Google lahko bil boljši. Zaželene predvsem ideje, kaj bi bilo lahko bolje. Bi moral biti v rezultatih tudi Twitter − kot smo ga že videli….?

*Opomba: Zavedam se, da je na prikaz iskalnih rezultatov vplivalo to, da sem ves čas iskal, logiran kot en uporabnik, in da so zato lahko bili iskalni rezultati nekoliko spremenjeni. A te spremenljivke pač ne morem nadzirati. Če ste videli drugačne rezultate, mi, prosim, javite..

Ne zamudite naslednje objave.
Prijavite se na Red Orbit newsletter in bodite obveščeni o novem blog zapisu.
Še vedno tukaj?
Vprašanje? Zapišite ga v komentar spodaj, pa ga skupaj predebatiramo.

En odgovor na “Tina je zmagala v #Slochi-ju, kdo pa je zmagal na Googlu?”

  1. Ne poznam vašega podjetja ampak videti je da se ukvarjate z iskalniki in optimizacijo spletnih strani za SEO. Na vašem mestu bi tale prispevek čim prej zbrisal ker vam očitno ni najbolj jasno kako delujejo Google in ostale iskalne mašine.

Dodaj odgovor