Pred približno devetimi meseci je Facebook uvedel nova pravila igre za oglase, ki se prikazujejo v News feedu, o čemer sem predhodno pisala v blogu z naslovom Prihajajo novi Facebook oglasi. V času, ki je potreben za rojstvo otroka, pa je Facebook uspel spraviti na svet novo spremembo. Tokrat nas je presenetil z novimi RHS (right-hand side) oglasi oziroma po domače povedano z oglasi, ki se prikazujejo na desni strani Facebooka.
Kaj je novega?
Če se vam še vedno ne sanja kaj so RHS oglasi, je to mogoče zato, ker so le-tej bili do sedaj tako majhni in neopazni, da ni bilo potrebno imeti težav z vidom za jih zgrešiti. Kakorkoli že, Facebook bo temu kmalu naredil konec.
Novi RHS oglasi, ki so se začeli pojavljati z letošnjim 24. junijem, imajo kar 3x večji vizualni del v primerjavi s starimi RHS oglasi in so zaradi tega tudi bistveno bolj opazni. Kljub temu pa ni vse rožnato, kot zgleda na prvi pogled. Tako kot fotografije uporabljene za oglaševanje v News feedu, bodo v bližnji prihodnosti tudi fotografije novih RHS oglasov bile podvržene pravilu 20 %, kar pomeni, da bodo po novem vse fotografije oglasov na Facebooku morale vsebovati manj kot 20 % besedila na sami fotografiji!
S pomočjo brezplačnega orodja bodo oglaševalci lahko še naprej preverjali ali je odstotek besedila na njihovi fotografiji še sprejemljiv za Facebook oglaševanje. V kolikor bo na fotografiji označenih več kot 5 polj, bodo oglaševalci morali odstraniti nekaj teksta, sicer se njihov oglas zaradi neupoštevanja pravil ne bo prikazoval uporabnikom… tokrat ne samo v News feedu, ampak tudi na desni strani Facebooka.
Prikaz večje fotografije RHS oglasa torej predstavlja prvo, uvedba pravila 20 % pa drugo spremembo. Tretja sprememba je logična posledica prve. Namreč ni potrebno biti posebej brihten za priti do zaključka, da se bo zaradi povečane velikosti posameznega oglasa drastično zmanjšalo število prikazanih oglasov na desni strani. Če je do nedavnega uporabnik lahko naenkrat zagledal do 7 oglasov, bo od sedaj naprej lahko videl samo enega ali dva taka oglasa.
Ob vseh naštetih spremembah pa se nekaj vendarle ni spremenilo. Način vnosa oglasa ostaja še naprej enak, prav tako kot ostaja enako število parametrov za tekstovni del RHS oglasa. Oglaševalci bodo še vedno imeli na razpolago 25 znakov s presledki za naslov in 90 znakov s presledki za osrednje besedilo oglasa.
Ali drži, da velikost ni pomembna?
Rezultati prvih Facebookovih testiranj kažejo, da to ni povsem res. Novi RHS oglasi so v začetnih testih zabeležili kar 3x večjo stopnjo vpletenosti uporabnikov (ang. engagement), najbrž in predvsem zato, ker so jih le-tej ocenili kot privlačnejše. Stari RHS oglasi so povečini merili 100×72 pikslov, pri novih RHS oglasih pa se velikost fotografije razlikuje glede na tip oglasa oziroma izbrani cilj.
V praksi to pomeni, da oglaševalcem po novem ne bo več potrebno pripravljati dveh različnih dimenzij ene in iste fotografije zaradi različne lokacije oglasa (RHS in News feed), saj bodo fotografije oglasov z istim ciljem (npr. pridobivanje novih oglaševalcev) bile prikazane v istem razmerju (npr. 2.71 : 1). Glede na izbrani cilj se bo torej na desni strani prikazala fotografija RHS oglasa v eni izmed naštetih dimenzij:
- 254×133 pikslov (oglas s fotografijo, oglas s spletno povezavo, ponudba, oglas za aplikacijo, oglas za spletno stran)
- 254×143 pikslov (oglas z videoposnetkom)
- 254×94 pikslov (oglas za pridobivanje novih oboževalcev, oglas za dogodek)
Časovnica za implementacijo spremembe
Tokrat je Facebook (pohvalno) poskrbel za gradualno implementacijo spremembe ter oglaševalce in marketinške strokovnjake še pravočasno opremil z definirano časovnico. Spodaj so našteti glavni mejniki vezani na uvedbo novih RHS oglasov:
- 24. junij – Pričetek prikazovanja novih RHS oglasov. Oglasi, ki ustrezajo novim parametrom, se avtomatično prikažejo v večji dimenziji, oglasi, ki ne ustrezajo novim parametrom se prikažejo v starem formatu (100×72 pisklov).
- Od 24. junija dalje – Zaradi pojava vse večjega števila novih RHS oglasov, Facebook predvideva, da bo prišlo do zmerne podražitve cen RHS oglasov.
- 1. avgust – Vsi novi RHS oglasi bodo morali upoštevati pravilo 20 % besedila v fotografiji, sicer se uporabnikom Facebooka ne bodo prikazali.
- 1. september – Pravilo 20 % besedila se bo apliciralo na vse predhodno naložene RHS oglase, oglasi starega RHS formata (100×72 pikslov) pa se bodo prenehali prikazovati uporabnikom Facebooka.
Prednosti in slabosti novih RHS oglasov
Najbolj očitna prednost za uporabnike se skriva v tem, da bodo z novimi RHS oglasi le-tej naenkrat podvrženi manjšemu številu oglasov, ki pa bodo tudi za oko privlačnejši. Bistveno prednost za oglaševalce pa predstavlja napovedana višja stopnja vpletenosti uporabnikov z novimi RHS oglasi. Poleg tega je marsikaterega oglaševalca najbrž razveselila tudi novica o ohranitvi istega razmerja fotografij oglasov ne glede na njihovo pozicijo, še eno pozitivno točko pa predstavlja uvedba prehodnega obdobja pred dokončno implementacijo spremembe.
Kaj pa slabosti? Zagotovo bo uvedba pravila 20 % oglaševalcem in dizajnerjem povzročila nemalo sivih las. Poleg tega bodo zaradi manjšega števila prikazanih oglasov in posledičnega dviga cen oglasov na desni strani naročniki morali nameniti večje vsote denarja za oglaševanje na Facebooku, tega pa najbrž zaradi vsesplošnega stanja »zategovanja pipce pri marketinških dejavnostih« ne bodo ravno z navdušenjem sprejeli. Če potegnemo črto, lahko kljub vsemu ugotovimo, da ima sprememba več prednosti kot slabosti, o pravih koristih in pomanjkljivostih novitete pa bomo lahko bolj argumentirano razlaglabljali šele, ko bomo lahko sami analizirali prve podatke.
Viri:
- http://www.jonloomer.com/2014/06/24/bigger-facebook-right-hand-column-sidebar-ads/
- http://www.insidefacebook.com/2014/06/24/facebook-starting-rollout-of-image-focused-sidebar-ads/
- https://www.facebook.com/ads/tools/text_overlay
- https://www.facebook.com/business/news/The-Value-of-Ad-Impressions-on-Facebook-UK