Ste se že kdaj vprašali, ali vreme vpliva na konverzijo spletnega mesta? Vas je zanimalo, ali spletno mesto obišče več uporabnikov ob sončnih ali deževnih dneh? Želite vedeti, kakšna je vrednost nakupa in stopnja konverzije ob različnem vremenu? S podobnimi vprašanji smo se ukvarjali že sami, hkrati pa se z njimi ukvarjajo tudi naši naročniki.
Do pred kratkim ni bilo zelo preprostega načina, ki bi omogočal združevanje podatkov o spletni statistiki in vremenu ter njihovo analizo na enem mestu. Z zadnjo večjo nadgradnjo orodja Google Analytics (Universal Analytics & Dimension Widening) pa je to mogoče. Poglejmo, kako.
Implementacija
Dimension Widening omogoča, da v orodje Google Analytics pošiljamo kakršnekoli podatke. S »kakršnekoli« mislim res kakršnekoli – tako online, kot offline. Lahko je to podatek o tipu uporabnika spletnega mesta (prijavljen/neprijavljen), lahko je njegov spol ali starost, ki jo imamo zapisanega v svojem CRM sistemu, njegova številko noge (pustimo ob strani, kako smo ta podatek dobili; v našem primeru predpostavimo, da smo ga pridobili zakonito:)), lahko je to tudi podatek, ali je danes delovni dan, vikend ali praznik … Možnosti so pravzaprav neomejene.
Ker smo v našem primeru želeli podatke o dimenzijah, ki niso del privzetih dimenzij v GA, smo najprej ustvarili dve novi dimenziji (vreme, temperatura). Potem smo na spletno mesto dodali kodo, ki naredi naslednje: ko na spletno mesto pride nov uporabnik, poskušamo iz njegovega IP naslova določiti njegovo lokacijo. Ko imamo podatek o lokaciji, preverimo, kakšno je vreme (npr. jasno) in temperatura (npr. 25 °C) na tej lokaciji. Oba podatka pošljemo v Google Analytics. Tako v GA dobimo podatek, kakšno je bilo vreme na lokaciji uporabnika ob njegovem obisku spletnega mesta. Kasneje seveda dobimo tudi podatke o transakciji, ki jo je uporabnik izvedel. Na ta način imamo v GA združene podatke o vremenu in transakcijah.
Rezultati
Vzorec trenutno zbranih podatkov še ni zelo velik. Vendar prve analize kažejo (po pričakovanju), da je najvišja stopnja konverzije dosežena ob izrazito slabem vremenu (nevihte, megla), približno tretjino nižja pa ob oblačnem in deževnem vremenu. Zanimivo je, da ob lepem oz. sončnem vremenu stopnja konverzije v primerjavi z deževnim vremenom pade le za četrtino. Kar se tiče povprečne vrednosti nakupa, ni večjih razlik pri posameznem vremenu.
Zanimivo bo videti, kakšni bodo podatki, ko jih bomo zbirali eno koledarsko leto in ko preživimo vse letne čase;)
Universal Analytics
Universal Analytics je v povezavi z Dimension Widening-om močno orodje, ki odpira nov svet pridobivanja in analize podatkov. Naj na tem mestu izpostavim samo User ID – parameter, ki omogoča sledenje uporabnikom preko različnih naprav (desktop, tablice, telefoni …), prav tako pa lahko povežemo med seboj off-line in on-line nakupe istega uporabnika.
Na ta način dobimo pravilnejše podatke, po drugi strani pa so lahko podatki o uporabnikih in transakcijah dodatno obogateni, kar omogoča boljšo analizo in segmentacijo podatkov. V današnjem svetu informacij je to pravzaprav neprecenljivo.