Igor Panjan, organizator, motivator, startupovec in tudi eden izmed predavateljev na InOrbit konferenci, nam je zaupal, kakšni so bili začetki startupa Datafy.it na področju marketinga. Povedal je, s kakšnimi izzivi so se srečevali na začetku, na kakšen način so jih premagali in kakšni izzivi jih še čakajo.
1. Kaj je Datafy.it in komu je namenjen? Kako ste prišli do ideje za razvoj vaše rešitve?
Datafy.it je spletni iskalnik poslovnih kontaktov, ki strankam omogoča iskanje kontaktov po industriji ter položaju osebe v podjetju v več kot 100 državah po celem svetu. Namesto da ljudje ročno iščejo kontakte, lahko preko Datafy.it iskalnika v roku 1 ure najdejo od nekaj 10 pa vse do nekaj 100 kontaktov, ki jih lahko takoj uporabijo v prodaji ali marketingu.
Do ideje smo prišli povsem naravno, ko smo iskali rešitev, kako pospešiti prodajo za rešitev Smarthousekeeping.com, kjer smo na roke iskali direktorje hotelov po celem svetu. Če sem bil zelo motiviran, sem »ročno« s pomočjo Googla našel do 10 kontaktov na uro. Po enem mesecu iskanja kontaktov sem imel tega že dovolj, zato smo z ekipo razmišljali, kako bi lahko ta mukotrpni proces avtomatizirali. Rodila se je 1. verzija Datafy.it. Ko so druga podjetja slišala, kaj imamo, so pričela prihajati k nam z željo, da bi radi imeli dostop do aplikacije. Nato smo zadevo monetizirali. Eno leto kasneje pridno pridobivamo stranke, saj Datafy.it resnično rešuje največji problem, ki ga imajo podjetja: »Kje je moja naslednja stranka?«
2. S katerimi problemi ste se na začetku srečevali pri svojem marketingu in kaj vas je privedlo do uvedbe sprememb v načinu trženja?
Kot mlado podjetje, ki se šele srečuje z marketingom, smo na začetku delali vse narobe. Fantje iz ekipe so mi ves čas govorili, da je treba kreirati vsebine, blogati, se angažirati na družabnih omrežjih in podobno. To je bilo zame, ki sem opravljal funkcijo marketingarja in prodajnika, novo. Fantje so me sprovocirali do te mere, da sem napisal prvo objavo na blogu oziroma priročnik Mailchimp za telebane. Objavili smo ga na naši spletni strani, Facebooku, LinkedInu in Twitterju. Kar naenkrat je promet na spletni strani pričel rasti, prihajala so povpraševanja, kar je bil zame šok, saj sem moral prej za povpraševanja obrniti kar nekaj klicev. Ko smo videli rezultate prvega prispevka na blogu, smo kmalu napisali novega na temo legalnosti e-poštnega marketinga, ki je naletel na še boljši odziv kot prvi. Naenkrat nam je postalo jasno, da če izobražujemo naše ciljno občinstvo in generiramo izobraževalne vsebine, se nam stroški pridobivanja novih strank oziroma leadov znižajo s 100+ evrov na samo nekaj evrov. Danes pridno generiramo vsebine vsaj 1 krat tedensko, naučili smo reciklirati določene vsebine, rezultati so posledično vse boljši.
5. Ali se je s spremembo marketinga spremenil tudi vaš odnos s potrošniki?
Dejansko se je naš odnos s potrošniki bistveno izboljšal, saj so nas kar naenkrat pričeli dojemati kot nosilce znanja oziroma mentorje. Produkt, ki ga prodajamo, je logična nadgradnja tega novega odnosa. Danes, ko potrošniki kupijo naš produkt, se vedno pogodimo, da jim bomo pomagali pri trženju. Sam produkt ni več dovolj za uspešno prodajo. Ljudje so danes lačni znanja in izkušenj, saj to prevedejo v povečanje prodaje, kar pa vsi radi slišimo.
6. Kako pomemben je po tvojem mnenju marketing za dolgoročni uspeh podjetja?
Marketing je eden ključnih stebrov, potrebnih za uspeh podjetja. Pozitivni, vsebinski marketing, ki gradi dolgoročne odnose z uporabniki je »game-changer« pristop. Ključna stvar, ki se jo je danes treba zavedati, je, da je trg zasičen s produkti in storitvami. Vsi nudijo vse, kar pomeni, da ima uporabnik resničen problem, za kaj naj se odloči. Z vsebinskim marketingom, ki izobražuje svoje uporabnike, zgradimo odnos z uporabnikom, tudi, če ne bo pri nas kupil danes. Ko bo prišel trenutek za nakup, pa bomo zaradi zgrajenega odnosa prva in edina izbira.
Prav tako moram pripomniti, da marketing brez sodelovanja prodaje in IT, ne more biti uspešen sam po sebi. Za dolgoročni uspeh morajo sodelovati marketing, prodaja in IT –kot en sam oddelek.
7. Katere izzive vidiš v vašem marketingu v naslednjih 3 letih?
Največji izziv bo definitivno prilagajanje marketinške strategije glede na posamezen ciljni trg, saj na primer Finci ne dojemajo istih vsebin na isti način kot Slovenci. Prav tako je eden od ključnih izzivov obdržati nivo discipline, da se redno generirajo vsebine. To se sicer sliši enostavno, vendar grem stavit, da je to tisti izziv, kjer »pade« največ podjetij.
8. Ali imaš za naše bralce kakšen koristen nasvet?
Kot sem že omenil na InOrbit konferenci, je ključnega pomena nenehno eksperimentiranje. Vsak dan mora biti dan za spremembe in vsaj en test. Marketing je orodje za »hekanje« ljudi. Kaj je tisto, kar “pali”, je lahko vsak dan drugačno. Predvsem bi rad poudaril, da je bolje lansirati vsebine kot pa čakati, da vsebine postanejo idealne. To je nas že velikokrat bolelo. Vedno namreč trdim, da lansirajmo zadevo, pa tudi, če ni popolna, ker napake lahko vedno popravimo. Če potrebujemo en mesec za lansiranje marketinške akcije, to predstavlja 1 mesec izgubljenega denarja.
Čestitamo, prišli ste do konca intervjuja. Ker pa vemo, da ste še lačni znanja, vam z veseljem ponujamo Igorjevo prezentacijo, s katero je navdušil na konferenci InOrbit.
Njegovo in ostale prezentacije si lahko ogledate tukaj.