Zagotovo ste se že kdaj zalotili, da ste pogooglali besedo, na katero bi si želeli, da se vaše podjetje prikaže z oglasi, samo zato, da bi preverili, če se res? In potem ste bili jezni, ko ste ugotovili, da oglasa ni na prvem mestu ali pa ga sploh ni bilo in ste bili prepričani, da oglaševanje ne deluje?
No, tega ne počnite, pa čeprav je še kako mamljivo! Zakaj je temu tako, preberite ta blog, kjer vam razkrivamo, zakaj googlanje svojega podjetja oz. ključnih besed na katere oglašujete škoduje vašim kampanjam in zakaj mogoče svojih oglasov ne vidite ter kaj lahko namesto iskanja oglasov vašega podjetja na Google iskalniku naredite.
Kaj Ad quality in kakšen vpliv ima na prikaze oglasov?
Da bi lažje razumeli, kaj vse vpliva na prikazovanje oglasov, moramo najprej razložiti, kaj je Ad Rank oz. uvrstitev oglasov. Ad Rank je vrednost, ki se uporablja za določanje, kje na iskalniku se bo pojavil vaš oglas oz. ali se bo sploh prikazal. Uvrstitev oglasa je izračunana vsakič znova, ko je vaš oglas primeren za prikaz – vsakič znova namreč tekmuje na dražbi, kar pomeni, da je vrednost odvisna od konkurence, ki se v tistem trenutku pojavi, od konteksta iskanja uporabnika, od višine ponudbe, ki ste jo pripravljeni plačati za klik (ang. Bid) in od kakovosti oglasa (ang. Ad Quality) v tistem trenutku.
Zelo pomemben dejavnik je Ad Quality oz kakovost oglasa, ki predstavlja oceno izkušnje, ki jo imajo uporabniki, ko vidijo vaše oglase v iskalniku. Višja kakovost oglasov na splošno vodi do boljše uspešnosti, vključno z boljšo uvrstitvijo oglasov (ang. Ad Rank) in nižjimi stroški.
Kakšna je naša kakovost oglasa pa nam pove ocena kakovosti (ang. Quality score), ki prikaže kako dobra je kakovost vašega oglasa v primerjavi s kakovostjo drugih oglasov in se ocenjuje na lestvici od 1-10 ter je na voljo na ravni ključnih besed. Ocena kakovosti je izračunana na podlagi 3 ključnih dejavnikov:
– relevantnost vašega oglasa za iskanja
– kakšna je verjetnost, da bodo uporabniki kliknili na vaš oglas (ang. Click through rate)
– kakovost uporabniške izkušnje, ko pridejo na vašo pristajalno stran.
Zelo pomemben dejavnik je click through rate (CTR). Namreč za vsako iskanje, ko se vaš oglas prikaže, vendar uporabnik nanj ne klikne, se CTR zniža. To pa na oglaševalske kampanje vpliva na 2 načina:
- Vaši oglasi ne bodo prikazani. Torej, vsakič ko googlate po ključnih besedah, na katere oglašujte, a nanj ne kliknete, Googlu sporočate, da ta oglas za vas ni zanimiv oz. ni ustrezen za iskalni niz. Google bo razumel, da vaši oglasi za določena iskanja niso relevantni, zato obstaja večja verjetnost, da jih ne bo prikazoval, ampak bo uporabnikom raje prikazal relevatnejše oglase. Torej večkrat ko boste googlali sami sebe, večja je verjetnost, da Google oglasov sploh ne bo več prikazoval.
- Višji CPC. Če je vaš CTR nizek, to posledično povzroči tudi nižji Ad Quality – rezultat pa je, da boste za udeležbo na dražbi potrebovali višji CPC – kar pomeni, da boste za klik morali plačati več. Če pa bi imeli višji CTR, pa bi plačali za vsak klik manj, saj bi Google vaš oglas prepoznal kor relevantnega in bi ga na dražbi prej uvrstil višje.
Torej, če se želite izogniti temu, da bi za prikazovanje oglasov plačevali več, potem se izogibajte temu, da vpisujete v Google iskalnik besede, na katere tudi oglašujete.
In seveda, nikar ne klikajte na svoje oglase, saj plačate za vsak klik, tudi za svojega.
Kaj lahko naredite, da ugotovite, ali se vaši oglasi prikazujejo, kje in kako?
V Googlovem oglaševalskem računu lahko za vsak oglas pogledate, kako se prikazuje na google iskalniku oz zakaj se vaši oglasi ne prikazujejo. To nam omogoča Ad Preview and diganosis Tool.
Še več! Znotraj Google oglaševalskega računa lahko preverite tudi na katere iskalne nize se prikazujete z oglasi in celo kakšen je bil CTR za posamezno ključno besedo, koliko prikazov in klikov je dosegla, ter koliko povprečno plačate za klik na posamezno besedo.
Poleg tega lahko tudi hitro ugotovite ali se morda prikazujete ne besede, ki za vaše podjetje niso relevanten in se nanje ne želite prikazati z oglasi. Preprosto jih lahko izključite in vaši oglasi se na njih ne bodo več prikazovali. Seveda je tu potrebno paziti še za kakšno ujemanje ključnih besed gre (ang. broad match, phrase match, exact match), ampak o tem kdaj drugič. 🙂
V Google oglaševalskemu računu pa lahko preverite tudi Auction insigts, ki nam poda informacije o:
- Impression share, ki nam pove, kolikšen delež prikazov so imeli vaši oglasi v primerjavi s konkurenco.
- Top of page rate, ki nam pokaže delež prikazov vaših oglasov na prvih mestih na Google iskalniku (torej nad organskimi rezultati).
- Absolute top of page rate, ki nam pokaže delež prikazov vaših oglasov na absolutnem prvem mestu.
- Positive above rate, ki nam pove, kako pogosto je oglas konkurence na isti dražbi prikazan na višje od vašega, če sta bila oba vaša oglasa prikazana hkrati.Overlape rate, ki nam pove, kako pogosto je oglas konkurence prejel prikaz na isti dražbi, na kateri se je prikazal tudi vaš oglas.
- Overlape rate, ki nam pove, kako pogosto je oglas konkurence prejel prikaz na isti dražbi, na kateri se je prikazal tudi vaš oglas.
- Outranking share, ki nam pove, kako pogosto je bil vaš oglas na dražbi uvrščen višje od oglasa konkurence ali če se je vaš oglas prikazal, njihov pa ne.
Izberite prave metrike za doseganje in spremljanje ciljev vašega podjetja
Iskanje svojih oglasov na Googlu in preverjanje na katere besede se vaš oglas zares prikaže, zagotovo ni pravi način za ugotavljanje uspešnosti oglaševalske kampanje. Za vsako kampanjo je potrebno določiti cilje, ki jih želite doseči in ključne metrike, ki jih je potem potrebno spremljati. Za lažji začetek smo na enem mestu že zbrali 42 osnovnih digitalnih marketinških metrik za uspešno poslovanje. Seveda ni potrebno spremljati vseh, ampak le relevantne za izbrano kampanjo.
Pomembno pa si je tudi zapomniti, da rezultati v Google iskalniku, ki jih vidite vi, niso nujno enaki rezultatom, ki jih vidijo drugi, na enako ključno besedo. Veliko bolje, kot da samo razmišljate, kako se morajo vaši oglasi pojaviti vedno na prvem mestu, stopite korak nazaj in pristopite celostno k predstavitvi vašega podjetja na digitalu, saj je še veliko drugih dejavnikov, ki vplivajo na to, kako vas uporabniki vidijo in najdejo. Ena izmed mnogih stvari je, da točno veste kje v nakupni poti se vaši uporabniki nahajajo, kaj iščejo in kako jih boste nagovarjali, saj bo tudi to vpliva na relevantnost in kakovost vaših oglasov.
V veliko pomoč pri celostnem pregledu in pogledu so nam orodja, kot je Google analitika. Pa vendar je tudi tu potrebno veliko znanja, saj si je potrebno podatke pravilno razlagati in iz njih razbrati informacije, ki nam pomagajo izboljšati uspešnost podjetja.
Digitalni marketing je izjemno široko področje in težko je slediti trendom. Naša ekipa strokovnjakov za digitalni marketing vam z dolgoletnimi izkušnjami in poznavanjem panoge in trendov lahko pomaga zagotoviti optimalno delovanje vaših kampanj in vam svetuje pri snovanju strategij digitalnega marketinga. Smo le en klik stran!