Se je tudi vam že zgodilo, da ste bili panični in v dvomih pred objavo marketinške kampanje na spletu? Niste bili prepričani, če ste pomislili na vse pomembne dejavnike? Pripravili smo seznam 9 ključnih korakov, na katere morate biti pozorni pri zasnovi in načrtovanju marketinške kampanje.
Čisto, čisto, čisto na začetku je treba razmisliti, kaj želite doseči s kampanjo. Želite zgraditi prepoznavnost znamke? Želite povečati število kontaktov? Želite uporabnike pripeljati na spletno stran, kjer izvejo več o novem produktu?
Želite povečati prodajo? Mogoče želite povečati prodajo določenega produkta? Ko ste si določili cilj, ga imejte v mislih ves čas.
Je vaš produkt konkurenčen? Kdo so vaši konkurenti? Sta vaša cena in kakovost primerljiva z ostalimi oz. še boljša? Kako ostali predstavljajo enake produkte/storitve? Zakaj bi kupci izdelek kupili pri vas?
So to mlajši? So mogoče mlade mamice? Starejši zaposleni? Kakšen je njihov povprečni dohodek? Kakšni so njihovi interesi? Kaj jih zanima? Kako se vedejo na spletu? Na kaj so pozorni pri nakupih?
Vzemite si čas, saj vam bodo ti podatki pomagali pri ustrezni vizualni kreativi in vsebini pristajalne strani, izbiri oglaševalskega materiala in seveda pri izbiri ustreznih oglaševalskih kanalov.
Pristajalna stran naj odraža cilj kampanje. Ste se odločili, da boste zbirali kontakte? Držite se tega. Naj vas ne premami želja po prodaji, da boste dodatno začeli ponujati še 5 akcijskih izdelkov.
Ob sami vizualni kreativi, ustvarjanju URL-jev in obrazcev imejte v mislih oglaševanje, drugače se lahko zgodi, da boste pristajalno stran veliko popravljali ali še slabše – izvajali oglaševalsko kampanjo, ki ne bo optimalna.
Veste, kakšen je namen kampanje, sedaj morate postaviti le še konkretne cilje. Brez konkretnih ciljev ne boste vedeli, kakšen finančni vložek je potreben za oglaševanje.
Želite, da vašo stran obišče 100.000 obiskovalcev? Želite zbrati 2.500 e-poštnih naslovov? Želite dvigniti prodajo za 10 %? Vse to so pomembni KPI-ji, ki bodo na koncu ovrednotili uspešnost kampanje in hkrati ključni dejavniki pri načrtovanju investicije. Ja, vložek je treba prilagoditi ciljem, ne pa določiti vložka in potem določiti ciljev.
Brez podatkov v Google Analyticsu (ali katerem drugem orodju za beleženje obnašanja na strani) boste vezani le na oglaševalske metrike (ceno na klik, število klikov … ), ne boste pa vedeli, kako se uporabniki vedejo na spletni strani, kar je ključno.
Upoštevajte vse, kar ste do sedaj že raziskali in določili. Kje boste našli ciljno občinstvo? Kakšni so vaši cilji? Treba se je zavedati, da niso vsi kanali primerni za vse cilje in določenih ciljnih skupin ne najdemo na vseh oglaševalskih platformah. Tudi če jih, so glede na cilje ene platforme bolj primerne od drugih. In še enkrat – vložek v oglaševanje naj bo realen glede na zastavljene cilje.
Ko ste izpilili svojo oglaševalsko strategijo, seveda sledi start kampanje. In kmalu potem akcija z optimizacijo.
Niste dosegli zastavljenih ciljev? Vzemite vseh prvih 7. točk pod drobnogled.
Ste dosegli zastavljene cilje? Vzemite vseh prvih 7. točk pod drobnogled.
Le tako se boste na dolgi rok naučili načrtovati ustrezen proračun, postavljati realne cilje, se učili iz napak, napredovali in izvajali vedno učinkovitejše digitalne kampanje.
Pomembno je, da se zavedamo, da se vsi koraki med sabo tesno povezujejo. Za vsako točko je treba upoštevati vse ostale predhodne točke. Običajno se zgodi, da razumemo celoten koncept, vendar se nam zalomi, ko bi bilo treba vse dejavnike povezati med seboj. Tudi najboljša oglaševalska strategija ne more prinesti zastavljenih ciljev, če ni usklajena z njimi.