Vsi se zavedamo, da več podatkov o uporabnikih omogoča natančnejše merjenje njihovega vedenja na spletni strani, lažjo segmentacijo in posledično višjo stopnjo konverzije. Ohraniti obstoječega kupca je namreč kar 7-krat ceneje, kot pa pridobiti novega.
Prav tako lahko registriranemu uporabniku predstavimo vse prednosti, akcije in novosti ter tako dlje časa ohranimo njegovo zvestobo naši blagovni znamki. Obstoječi kupci z visoko frekvenco (več kot 5 nakupov) bodo glede na statistike ponovni nakup opravili v kar 83 odstotkih. In prav podatki, ki jih pridobimo s spremljanjem registriranih uporabnikov, nam lahko izredno pomagajo pri doseganju tega cilja.
Ker boste imeli od prijavljenih uporabnikov veliko koristi, je pametno, da pripravite strategijo, s katerimi taktikami boste na spletni strani pospeševali registracije. Slab, prehiter ali prezahteven registracijski postopek je lahko eden izmed trenj (friction), zaradi katerega boste izgubljali uporabnike ter zamudili priložnost za globlji vpogled v vedenje tega uporabnika v analitiki. 85 % uporabnikov namreč začne z nakupom na eni napravi in ga zaključi na drugi. Če uporabnik ni registriran, ne bomo nikoli vedeli, da gre za istega uporabnika.
A ker so uporabniki z registracijskimi obrazci zasičeni, jim moramo na pravi način predstaviti koristi, ki jih bo registracija prinesla njim. Kaj pa je korist za kupce? Free stuff, seveda. 🙂 No, pa ne le to. Tudi bolj personalizirana ponudba in dostop do drugih ugodnosti in vsebin.
Poglejmo 8 taktik s katerimi lahko pri uporabnikih spodbudimo registracijo:
Ta taktika je sicer eden izmed najbolj radikalnih, saj uporabnikom pred prijavo preprečuje dostop do vsebin. Čeprav zagotavlja natančnejše podatke o uporabnikih, pa jih precej tudi odvrne od registracije. Tak način prijave si lahko privoščijo spletne trgovine z zelo koristno vsebino, ekskluzivno ponudbo ali izdelki z visokim povpraševanjem. Če boste uporabili to taktiko, se najprej prepričajte, da kupci vaše vsebine in izdelke res potrebujejo, sicer je lahko učinek ravno nasproten.
Nekoliko manj invazivna metoda je, da uporabnikom dovoljujete ogled vsebine, ko pa želijo na določen del klikniti, se jim odpre pojavno (pop up) okno s pozivom za registracijo. Če bodo v oknu jasno predstavljene prednosti, je lahko rezultat boljši.
Druga možnost je, da uporabnikom ne omejujete dostopa do vsebin, njihovo registracijo pa vseeno nagradite z dostopom do bolj ekskluzivnih in personaliziranih vsebin – na primer ogleda ekskluzivnih člankov ali video vsebin, tutorialov, nasvetov … Vse skupaj lahko zapakirate tudi v brezplačno e-knjigo in jo prilagodite potrebam in zanimanju vaših kupcev. Mogoče se vam ob vsej brezplačni ponudbi določenih spletnih trgovin to zdi premalo, vendar raziskave kažejo, da bi kar 39 % spletnih uporabnikov dalo svoj kontakt v zameno za koristne nasvete ali informacije. Treba je torej vedeti oziroma ugotoviti, katere so tiste informacije, ki so za uporabnike koristne in v skladu s tem pripraviti vsebine.
Seveda je najbolj očiten način spodbujanja registracij nagrajevanje. Kljub več različnim metodam spodbujanja je to še vedno najbolj zanesljiv način. Govorimo o ugodnostih, kot so npr. brezplačna dostava, popust/promocija, ki velja le za člane oz. prijavljene uporabnike, zbiranje točk za nakupe in možnost brezplačnih daril glede na število zbranih točk ipd. Brezplačne stvari so morda najbolj očitna nagrada, nikakor pa ne nujna. Če registriranim uporabnikom ne želite dajati popustov oz. si ne morete privoščiti brezplačne dostave in podobnega, jim lahko še vedno ponudite druge koristi, ki niso povezane s stroški. To so na primer možnost sledenja pošiljki, shranjevanje ogledanih izdelkov ipd. Tudi to so za uporabnike prednosti, pomembno pa je, kako so predstavljene.
Tudi tu je ustvarjalnost ključna.
Večina spletnih trgovin uporabnikom omogoča shranjevanje informacij o plačilu za namen hitrejšega izpolnjevanja pri naslednjem nakupu, določene spletne trgovine (na primer Amazon) pa to prednost nudijo le registriranim uporabnikom. Amazon denimo uporabnike spodbuja, da se registrirajo med vsakim obiskom, le-to pa nagradi z različnimi dodatnimi koristmi pri naročanju in nakupu. Z registracijo uporabnikom omogoča, da preskočijo nakupovalno košarico, deležni pa so tudi brezplačne dostave ter personalizirane ponudbe (priporočanje izdelkov glede na prejšnje nakupe ipd.). Ker je povprečna stopnja zapustitve košarice kar 69,23-odstotna, je ta korak smiseln tako za kupca kot tudi za prodajalca.
Preverite, kaj je dodana vrednost za vaše kupce in to dodajte kot spodbudo za registracijo.
Koristi, ki jih ponujate v zameno za registracijo, naj bodo relevantne za vašo ciljno skupino. Nekaj je generičnih, lahko pa jim ponudite stvari, ki jih druge spletne trgovine ne morejo. Prav tako lahko izkoristite dejstvo, da se današnje generacije bojijo, da bodo karkoli zamudile (FOMO – Fear of missing out), zato je pomembno, da je vsaka ponudba časovno omejena in komunicira urgentnost. »25-odstotni popust le še danes!« ali pa »Ne zamudite posebne ponudbe, ki se izteče jutri.« To sta le dva primera, kako bomo pri uporabnikih povzročili, da se bodo ustrašili, da bodo zamudili nekaj velikega.
Če temu dodamo še »social proof«, kot na primer »Pridružite se več kot 10.000 uporabnikom, ki so del skupnosti …«, bomo s tem zagotovo prepričali velik del naših uporabnikov.
Da pa ne bomo govorili le o tem, kaj uporabnikom ponuditi, je treba omeniti tudi to, da mora biti registracijski obrazec na vidnem mestu. Prav tako naj ne bo le na domači strani, pač pa tudi na nekaj podstraneh – več kot je pozivov, več je možnosti za prijavo. Amazon se je tega lotil na veliko – med drugim imajo na spletnem mestu toliko CTA-gumbov in pozivov z naštetimi prednostmi za uporabnika, da je težko ostati neprijavljen. Vseeno pa se držimo pravila največ 1 poziv na 1 pristajalno stran.
Ker uporabnikom ni prijetno deliti svojih podatkov, je pomembno, da jim bo jasno, katere koristi jim registracija prinaša. V obrazcu ni treba našteti vseh prednosti, vseeno pa ne bo odveč, da še enkrat poudarite najpomembnejše. Koga pa ne bi prepričala brezplačna dostava ali darilo ob nakupu?
Nenazadnje pa je zelo pomembno tudi to, da je registracijski obrazec čim bolj preprost. Od uporabnikov zahtevajte le tiste podatke, ki vam bodo koristili. Uporabnikom lahko ponudite tudi možnost vpisa z družbenimi omrežji (Facebook, Google) in jim s tem dodatno olajšate proces. Več truda kot od uporabnikov zahtevate, manj je možnosti, da jih boste dobili na svojo stran.
Gradnja baze uporabnikov je lahko vaša velika konkurenčna prednost, saj vam omogoča podroben vpogled v vedenje uporabnikov in kupcev, hkrati pa gre za komunikacijski kanal, preko katerega lahko ostajate v stiku in kupcem predstavljate novosti in ponudbo.
Glede na to, da kar 53 % prijavljenih uporabnikov prijavo izbriše, pomeni, da moramo biti tudi tu proaktivni in nenehno spremljati potrebe kupcev. Zanimati nas mora, ali jim res ponujamo stvari, ki so za njih dodana vrednost ali je registracija le sama sebi namen. Če v proces ne bomo vložili truda, se lahko zgodi, da nas bodo registrirani uporabniki zapustili. Stalno raziskovanje naših uporabnikov in kupcev ter prilagajanje njihovim potrebam je torej pomembno tudi tu, saj bodo od tega odvisni rezultati – povečanje števila prijav je namreč odličen način za dolgoročno pospeševanje prodaje.
Katere taktike pa so se pri vas izkazale kot najbolj uspešne?