Medtem, ko medijska poraba doživlja drastične spremembe, postajajo mobilne naprave eden izmed ključnih medijev. Težko si je predstavljati življenje brez mobitela, verjetno enako težko pa tudi življenje brez mobilnega dostopa do spleta. Mobilni internet je preoblikoval vedenje potrošnikov in če kot podjetje želimo slediti potrošnikom, moramo razumeti njihovo vedenje tudi na tem mediju.
Da bi bolje spoznali raznolikosti in zakonitosti vedenja potrošnikov na mobilnih napravah, smo analizirali več kot 35.000.000 sej, opravljenih na različnih napravah v letu 2016. V spodnji infografiki smo zbrali najbolj zanimive izsledke, ki se tičejo prometa z mobilnih naprav.
Pri načrtovanju svojih naslednjih digitalnih aktivnosti je treba upoštevati, da se vedenje uporabnikov na mobilnih napravah razlikuje od tistega na namiznih računalnikih, predvsem pa upoštevajte naslednja ključna spoznanja:
1. Mobilne naprave predstavljajo že 35 % celotnega obiska.
Rast uporabe mobilnih naprav se ne upočasnjuje. Leta 2016 se je število sej, opravljenih na mobilnih napravah, povečalo za 60,39 %. Konec leta je tako delež obiskov spletnih strani, opravljenih z mobilnih naprav, znašal že 34,93 % (letno povprečje znaša 28,48 %).
2. 10 % Slovencev za dostop do spleta uporablja samo mobilnik. [tweet this]
Sliši se neverjetno, pa je res. Konec je obdobja, ko smo se lahko zanašali na to, da če nas uporabnik ne najde na mobilniku, nas bo našel nekje drugje.
3. Prepoznavnost blagovne znamke je na mobilnih napravah še bolj pomembna. [tweet this]
Direktni obisk, ki ga lahko neposredno povežemo s prepoznavnostjo blagovne znamke, ima na mobilnih napravah še večjo težo. Predstavlja 21 % celotnega obiska. Pred njim je samo organski obisk s slabimi 36 %. Vložki v TOFU (ang. top of the funnel) bodo tudi zato, ker mobilne naprave počasi pričenjajo nadomeščati vlogo televizije, postali vse bolj pomembni.
4. Mobilne naprave predstavljajo največji delež novih uporabnikov. [tweet this]
Mobilniki nam omogočajo dostop do največjega števila novih uporabnikov. V povprečju je delež novih uporabnikov, ki na spletno stran pridejo prek mobilnikov, 40 % (za primerjavo: ta odstotek na namiznih napravah znaša 33 %). Če želite doseči nove uporabnike, sedaj veste, kje jih najdete.
5. Uporabniki mobilne naprave dejansko uporabljajo za nakupovanje. [tweet this]
Število transakcij, opravljenih prek mobilnikov, se je v enem letu povečalo za 120 %. Prav tako se je podvojila vrednost transakcij. Kljub temu, da je vrednost košarice na prenosnih telefonih v povprečju nižja za skoraj 43 €, vrednost trga mobilnih nakupov v Sloveniji že presega 10.000.000 € mesečno*.
6. Ljubljana predstavlja 55 % celotnega mobilnega prometa v Sloveniji. [tweet this]
Težko bi rekli, da smo za to zaslužni samo Ljubljančani, saj je veliko tudi »dnevnih turistov«, kljub temu pa dejstvo ostaja enako.
7. Hitrost nalaganja spletne strani je ključnega pomena. [tweet this]
Čeprav se hitrosti nalaganja spletnih strani med kraji v Sloveniji precej razlikujejo (najhitrejši je Kranj s 4,08 sekunde, najpočasnejša pa Izola s 9,57 sekunde), pa obstaja direktna korelacija med časom nalaganja spletne strani in zapustno stopnjo. Dlje časa kot se stran nalaga, višja je zapustna stopnja. Zlata meja ni pri 15 sekundah, ampak precej nižje!
* Ocena je podana na podlagi vrednosti prihodkov, generiranih prek mobilnih naprav analiziranih podjetij in njihovega tržnega deleža v Sloveniji.