Mobilne naprave imajo na spletu čedalje večjo vlogo, ampak tega se po vsej verjetnosti že zavedate. Število iskanj na mobilnih napravah je v Sloveniji že preseglo št. iskanj na namiznih napravah, ta številka pa bo v prihodnje še naraščala.
Uporabniki v večini primerov uporabljajo mobilne naprave za namen pridobivanja »hitrih« informacij, ki jih v tistem trenutku potrebujejo, kot so npr. telefonska številka, delovni čas ali lokacija podjetja.
Čedalje večji delež pa je tudi tistih, ki prek mobilnih naprav nakupujejo. Kot je Polona že omenila tukaj, spletne trgovine v Sloveniji prek nakupov iz mobilnih naprav ustvarijo že okoli 40 % mesečnega dohodka. In tudi ta delež se bo v prihodnje še povečeval.
Če tudi sami veliko dostopate do interneta prek mobilne naprave ali spremljate dogajanje v svetu digitalnega marketinga, ste verjetno opazili, da postaja uporaba interneta na vaši mobilni napravi čedalje bolj prijazna (veliki gumbi, malo tekstovne vsebine, vedno več video vsebine, hitre navigacije …). Tudi Google in Facebook se trudita svoje storitve na mobilnih napravah narediti uporabnikom kar se da prijazne.
Denimo, da zgornja dejstva niso za vas nič novega in da je vaša spletna stran mobilnim napravam prijazna (»mobile first«). Kakšen pa je vaš spletni oglaševalski nastop? Ste morda pomislili na to, da mora ta biti na mobilnih napravah drugačen, prilagojen uporabnikom, ki informacije iščejo prek mobilnih naprav?
V nadaljevanju vam bom razkrila 6 taktik, kako se uspešno lotiti oglaševanja na mobilnih napravah.
Število oglasov na iskalniku Google v vidnem polju na mobilnih napravah je manjše kot na namizju.
Iz zgornje slike je razvidno, da je na mobilnih napravah v uporabnikovem vidnem polju en oglas, v primerjavi z namiznim računalnikom, kjer so uporabniku vidni vsi štirje oglasi nad organskimi zadetki. To pomeni, da je dober položaj vašega oglasa na mobilnih napravah zelo pomemben.
Nižji položaj oglasa na mobilnih napravah prinaša slabše razmerje med kliki in prikazi (CTR).
Medtem ko so CTR-ji na prvih položajih na namiznih in tabličnih računalnikih dokaj konsistentni, se razmerje med kliki in prikazi na mobilnih napravah med položajema 1 in 2 znižajo kar za 45 %.
Položaj oglasov na mobilnih napravah je izredno pomemben, zato si prizadevajte, da bo ta čim boljši.
Ste vedeli, da so klici iz mobilnih oglasov za podjetje vredni trikrat več kot mobilni kliki na stran? Tudi pot do konverzije prek mobilnega telefona se razlikuje od poti do konverzije na namiznih napravah.
Imate nekoliko zastarelo spletno stran, ki uporabniku ne omogoča enostavne uporabe vaše telefonske številke? Uporabnik, ki na spletni strani ne bo mogel najti vaše telefonske številke ali pa z enim klikom nanjo opraviti klica, bo po vsej verjetnosti obupal in zapustil vašo spletno stran.
Kakšna škoda. Pravkar ste zaradi neoptimalnega prikaza telefonske številke izgubili potencialnega kupca.
Stvar lahko zelo preprosto rešite tako, da oglasom na Googlu dodate »Razširitve za klice«, ki se na mobilnih napravah prikažejo v obliki gumba in zelo intuitivno nakažejo uporabniku, da lahko z dotikom ali klikom gumba opravi klic v vaše podjetje.
Prikaz telefonske številke lahko celo omejite na prikaze samo v času vaših uradnih ur in se s tem izognete slabi volji klicateljev, ki vas ne morejo dobiti na telefon. 🙂
Cene na klik (CPC) na mobilnih napravah se sicer zvišujejo (od leta 2012 so se zvišale kar za 150 %), vendar pa so še vedno nižje v primerjavi s cenami na namiznih računalnikih. Kljub nižjim cenam klikov prek mobilnih naprav pa slednje predstavljajo več kot polovico vašega vložka v spletno oglaševanje, zato je pomembno, da ta vložek nadzorujete, predvsem v smislu, da precenite, koliko so za vas uporabniki, ki na vašo spletno stran prihajajo iz mobilnih naprav, vredni. Na podlagi tega se potem odločite, koliko manj ali več ste za te uporabnike pripravljeni plačati. Ceno na klik za mobilne naprave lahko tako enostavno nadzorujete z uporabo prilagoditev, t. i. »bid adjustment«, s pomočjo katerih tem uporabnikom v odstotkih ponudite več ali manj od privzete ponujene cene na klik (CPC).
Google in Facebook omogočata vrsto zelo specifičnih možnosti ciljanj uporabnikov na mobilnih napravah, ki jih oglaševalci morda malo zapostavljamo.
Google:
– Ciljanje uporabnikov specifičnega operacijskega sistema (iOS, Android, Windows Phone, Blackberry, webOS).
– Ciljanje uporabnikov specifične Android/iOS mobilne naprave ali celo serije posameznega telefona.
Facebook:
– Ciljanje uporabnikov specifične blagovne znamke mobilnih telefonov.
– Ciljanje uporabnikov specifičnega operacijskega sistema.
– Ciljanje uporabnikov, ki so na specifični hitrosti internetne povezave (2G, 3G, 4G).
In v katerem primeru lahko takšno ciljanje uporabnikov uporabite? Če se denimo ukvarjate s prodajo mobilnih aparatov in boste v kratkem v ponudbo dodali tudi najnovejši mobilnik Apple iPhone. Najboljša ciljna skupina so v tem primeru gotovo trenutni uporabniki iPhona, ki jih lahko enostavno dosežete z zgoraj omenjenimi načini ciljanja – z oglasi ciljajte uporabnike starejših modelov iPhona.
Če denimo prodajate dodatke za mobilne telefone ali tablice iPhone, pa lahko uporabnikom ponudite te dodatke.
Video oglasi so gotovo eden od najboljših načinov, kako pritegniti uporabnikovo pozornost na mobilni napravi.
Verjetnost, da bodo uporabniki delili Youtube video prek mobilne naprave, je 1,4-krat večja, kot je ta verjetnost na namiznih računalnikih.
Tudi uporaba »one size fits all« dimenzij video oglasa ni več najbolj optimalna. Uporabniki si namreč videe na mobilnih napravah ogledujejo na vertikalnih zaslonih, ki zahtevajo vertikalne formate video oglasov.
»Virtual reality«, interaktivne in 360-stopinjske slike spreminjajo način gledanja videoposnetkov in vaša naloga je, da ustvarjate video vsebino, ki ustreza tem novim formatom. Na spletu namreč vlada boj za uporabnikovo pozornost in oglaševalci, ki si jo bodo uspeli priboriti, bodo izjemno uspešni.
Največji porabnik vašega vložka na prikaznem omrežju Google so aplikacije. S tem ni seveda nič narobe, dokler se vaši oglasi prikažejo znotraj relevantnih aplikacij in ob relevantnih vsebinah znotraj aplikacij.
Vendar oglaševalci velikokrat žal potegnemo »kratko«, saj se skoraj vedno zgodi (če nimate izklopljenih ustreznih umestitev ciljanj), da se slikovni oglasi na prikaznem omrežju prikazujejo znotraj igric, od koder prek »ponesrečenih« klikov med igranjem igrice na vašo spletno stran pride veliko uporabnikov, ki te igrice igrajo. In to je npr. eden od načinov, kako lahko dobesedno izgubljate velike količine oglaševalskega budžeta za popolnoma nerelevantne oz. ponesrečene klike.
In kako se temu izogniti?
Pri oglaševanju na prikaznem omrežju VEDNO izklapljajte aplikacije. Če se vam določene aplikacije vseeno zdijo uporabne, priporočam, da iz umestitev ciljanj izključite vsaj mobilne igre.
Upam, da ste med branjem tega zapisa prišli do kakšne nove ideje, kako lahko vaš spletni oglaševalski nastop na mobilnih napravah izboljšate ali pa, kje se optimizacije vašega oglaševanja na mobilnih napravah sploh lotiti.
Zanimajo me vaše izkušnje z oglaševanjem na mobilnih napravah. Zapišite jih v komentar. 🙂