Kaj ste v zadnjih treh tednih vpisali v Googlov iskalnik? Moja zgodovina iskanj je praktično čez noč poskočila iz “apartma Brač Milna” in “vreme Koper” v “družabne igre” in “litoželezna ponev”. Za steak gre, in kuhanje doma je postalo eden izmed mojih najljubših hobijev. Sledi pa binge watching serije Breaking Bad na Netflixu (končno brez slabe vesti).😎
Sprememba trenda iskanj po celem svetu, vir: Google Trends
V trenutni situaciji se je pojavilo ogromno uporabnikov, ki se prvič resno srečujejo z nakupovanjem na spletu, zato je ena izmed stvari, ki jim pri tem lahko pomaga, vaša podpora z vsebinami in hitrimi odgovori na zastavljena vprašanja. Poleg tega se seveda pojavljajo tudi nove navade in potrebe uporabnikov, zato je to idealna priložnost, da zmagate z optimizacijo svoje spletne strani.
Porast iskanj ključnih besed povezanih s peko kruha doma, vir: Google Trends
Ker so se navade spremenile, so se pojavile nove trendne ključne besede, ki bi jih bilo težko predvideti. Kljub temu da je SEO znan po dolgoročnih rezultatih, pa lahko tudi kratkoročno naredite zelo veliko. Prva stvar je zagotovo kreiranje zanimivih in natančnih produktnih opisov, saj se veliko spletnih iskanj nanaša neposredno na produkte. Poleg tega razmislite o novih vsebinah (recimo priprava video nasvetov za učinkovitejše preživljanje časa z otroki doma), o organizaciji izobraževalnih webinarjev, opremite svoje recepte s strukturiranimi podatki, posodobite svoj Google My Business profil …
Da bo lažje, sem pripravila šest opornih točk, ki jih, če le lahko, po končanem branju vključite v svoje kratkoročne marketinške plane.
Zagotovo je to ena izmed zadolžitev, ki ste jo nezavedno ali pa celo zavedno postavili na stranski tir, ker preprosto ni bilo časa ali ljudi, ki bi se s tem ukvarjali. Ker je vsebina najpomembnejši del SEO strategije, je to idealen trenutek, da za pisanje motivirate zaposlene, ki lahko s svojim znanjem prispevajo največ za vaše ciljno občinstvo. Kot sem že omenila zgoraj, najprej preglejte svoje kategorijske in produktne opise in jih ustrezno dopolnite. Poglejte katere kategorije so trenutno najbolj iskane, kje imate največ prikazov in nizek CTR (pomagajte si z Google Search Console). Preverite, kakšni so vaši meta naslovi in opisi. Pritegnejo uporabnika h kliku?
Če se ukvarjate z B2B, lahko več o primerni vsebini za vsak del marketinškega lijaka najdete tukaj, vsekakor pa vsem svetujem, da svoje znanje o načrtovanju vsebin osvežite in si preberete Majin blog.
Ena izmed letnih nalog je tudi pregled obstoječih vsebin na vaši spletni strani. Na ta način lahko spremljate, katere vsebine so najbolj brane, kaj lahko izboljšate in kateri tip vsebine vam še manjka. Popoln vsebinski audit sicer zahteva ogromno časa in znanja, vendar lahko v tem upočasnjenem obdobju storite veliko za izboljšanje uspešnosti vsebine vsaj z mini pregledom.
Če do danes še niste naredili seznama obstoječih vsebin, je zdaj pravi čas za začetek – ustvarite preglednico (meni najljubše so Google Sheets tabele, ker jih preprosto delim s svojo ekipo in se nikjer ne izgubijo) in vsak zavihek namenite eni vrsti vsebine (blog, e-knjiga, infografika, video, članek pripravljen za objavo na zunanjih spletnih straneh itd.).
Vsako vsebino kar se da kritično preglejte in pri tem upoštevajte:
Vse to so lahko priložnosti za posodobitev vsebine, za nove CTA gumbe, za pregled implementacije ključnih besed in dodajanje internih povezav do novih izdelkov ali storitev in povezanih vsebin. Ustvarite še seznam za reciklažo in na hiter način ste pridobili material za nove objave v družbenih medijih ali pa za e-mail marketing. Fino, kajne?😉
Ocene uporabnikov so eden najpomembnejših elementov na dnu marketinškega lijaka, tik pred odločitvijo za nakup. Poleg tega so močan del SEO signalov, saj Google veliko raje na vrh rezultatov uvršča spletne strani, ki poleg visokega obiska prejemajo tudi mnenja uporabnikov. Ravno zato je izredno pomembno, da se nanje odzivate. Večinoma pa se zgodi, da vam za to zmanjka časa ali pa nimate ideje kako in kaj odgovoriti.
Svetujem vam, da ustvarite strategijo za odgovarjanje na mnenja in ocene uporabnikov ter za to nalogo izberete sodelavca, ki bo zadolžen za celoten proces in izvedbo.
Primer neodzivnosti na mnenja uporabnikov, vir: Google My Business
Najbolje bo, da že pripravite nekaj predlogov odgovorov, pri čemer poskrbite, da se skladajo s celotno komunikacijo vaše blagovne znamke. Odgovornega člana ekipe naučite tudi, kako se odzvati na negativna mnenja. Predvsem upoštevajte, da uporabniku v vsakem primeru odgovorite na prijazen način in se mu zahvalite za komentar.
Primer prijaznega odgovora podjetja na mnenje uporabnika, vir: https://support.appbot.co/help-docs/best-practices-replying-to-ios-and-google-play-reviews/
Res srčno upam, da ste že ugotovili, kako zelo pomemben je urejen Google My Business profil. Če še niste, je zadnji čas da to uredite. GMB je ključen del lokalne SEO strategije, prek njega lahko komunicirate novosti, delite blog vsebine, pokažete izdelke ali storitve, ki so trenutno v akciji itd. Prav zdaj pa je nujno, da posodobite delovni čas in da potencialnim kupcem sporočite, na kakšne načine vas lahko dosežejo – je to spletna trgovina, morda telefonski klic, elektronska pošta? Vse relevantne informacije, ki bodo v tem trenutku pripomogle k ohranitvi razmerja s kupci, naj bodo na voljo še danes.
Strukturirane podatke pripravljamo s pomočjo shem, ki jih najdete na schema.org in so oblika mikropodatkov, dodanih na spletno stran z namenom izboljšanja določene vsebine. S tem imamo več možnosti, da se prikažemo med iskalnimi rezultati kot “rich snippet”, ki uporabniku pokaže vse možne podatke, ki jih potrebuje, da se odloči za klik. Seveda morajo biti ti podatki zanimivi in vabljivi, kar v primeru recepta za pico ni težko doseči. 😁
Tudi to je ena izmed stvari, ki se hitro izmuzne, bodisi zaradi zasedenosti programerjev (podkupnina pomaga, po navadi čokolada) ali pa nerazumevanja nujnosti implementacije. Morda pa vas bo motiviral sledeč podatek: številni SEO strokovnjaki poročajo tudi o 25 % zvišanju povprečnega CTR-ja! Kaj še čakate? Preglejte, kje lahko kar najbolje izkoristite strukturirane podatke in poskrbite, da bodo implementirani redno. Za testiranje implementacije lahko uporabite brezplačno Googlovo orodje, spremembe v rezultatih pa spremljajte s pomočjo Google Search Console.
Trenutno je zelo aktualen strukturiran podatek za dogodke (event): če ste na spletni strani objavili kakršnekoli dogodke, ki ste jih primorani odpovedati ali prestaviti, ne pozabite izpolniti polja za event Status.
Ena izmed novosti pa je tudi strukturiran podatek za Special Announcement, ki ga je Google razvil, da bi uporabnikom lažje komunicirali novosti in dogodke, povezane s Covid-19. Več o tem si lahko preberete tukaj.
Primer strukturiranega podatka za posebna naznanila v času Covid-19, vir: Google
Če so uporabniki vajeni, da jih redno nagovarjate preko e-pošte ali družbenih medijev, nikakor ne smete dovoliti, da se ta odnos prekine. Seveda pa poskrbite, da se ne sproži kakšna vnaprej pripravljena komunikacija, ki nikakor ni primerna za trenutno obdobje. Z ekipo previharite možgane in razmislite, kako lahko ponudite podporo, informacije in ostanete družbeno povezani ter odgovorni. Svoje občinstvo seznanite s spremembami in prilagoditvami na trenutno situacijo, spodbujajte pogovor in spremljajte morebitne pomisleke in spodbudne besede. Več o komunikaciji z uporabniki si lahko preberete v Tjašinem blogu, kjer boste med drugim izvedeli tudi, kako pomemben je poudarek na empatiji in podpori skupnosti.
Svet se je spremenil in spremenili so se tudi uporabniki. Zdaj imate čas podrobno analizirati njihove korake, še enkrat razmisliti o svoji SEO strategiji in aktivno pripravljati novo. Spremenile so se ključne besede, spremenila se je uporabnikova namera, na strategiji pa aktivno dela tudi konkurenca. Zato začnite čim prej – verjamem, da boste iz te krize stopili kot zmagovalci!
Če vam lahko kakorkoli pomagam z dodatnimi nasveti, pa se pofočkajte v komentarju.👇