Oglaševanje na iskalnem omrežju je danes nujno potrebno, saj na vašo spletno stran vodi uporabnike, ki so že v nakupni fazi ali pa so ji zelo blizu. Na dolgi rok pa zgolj z oglaševanjem prek iskalnega omrežja ne boste mogli zagotoviti rasti prodaje vaših izdelkov oz. storitev. Zato morate razmisliti, kako se uporabniku približati že v začetnih fazah nakupnega procesa – v fazi ozaveščanja (ang. awareness). Eden izmed učinkovitih načinov, kako uporabnika doseči čisto na začetku nakupnega procesa, je oglaševanje na Google Prikaznem omrežju.
Google nudi oglaševalcem na voljo dva oglaševalska omrežja: iskalno in prikazno omrežje. Iskalno omrežje omogoča prikaz (tekstovnih) oglasov med zadetki v iskalniku, medtem ko prikazno omrežje ponuja popolnoma drug spekter komuniciranja z uporabniki. Google Prikazno omrežje predstavlja skupek več kot 2 milijonov spletnih mest in 650 tisoč aplikacij, prek katerih lahko dosežete kar 90 % globalnih uporabnikov spleta. Verjetno ste že slišali za YouTube in Gmail, kajne? Da, tudi našteta spadata zraven.
V primerjavi z iskalnim omrežjem gre pri oglaševanju na prikaznem omrežju za nekoliko bolj pasivno obliko. Razlikuje se predvsem v tem, da se oglas uporabniku prikaže med tem, ko ta brska po spletu, in vas v tistem trenutku aktivno ne išče.
Vem, sprašujete se, kakšna je potem sploh lahko dodana vrednost oglaševanja na prikaznem omrežju?
Prek prikaznega omrežja lahko uporabnika pritegnete z vrsto privlačnih oblik oglasov. Poleg tekstovnih lahko svoje sporočilo komunicirate tudi prek slikovnih, video in večpredstavnostnih oglasov.
Pri uporabi slikovnih oglasov je pomembno, da te uporabljate v različnih dimenzijah, saj vsaka izmed spletnih strani ponuja oziroma nudi le določene velikosti oglasov. Z večjim naborom velikosti oglasov tako ne boste ostali omejeni s prikazovanjem oglasov na peščici spletnih strani.
4 dimenzije, s katerimi si boste zagotovili prikaz na 70 % spletnih strani, so:
Prikazno omrežje ponuja različne možnosti ciljanja uporabnikov, prek katerih lahko dejansko zajamete relevantnejši nabor uporabnikov, ki bi jih vaše storitve/izdelki potencialno zanimali in na ta način preprečite, da se oglasi prikazujejo na spletnih straneh, ki niso povezane z vašimi storitvami/izdelki.
Uporabnike tako lahko ciljate na podlagi:
Primer: Recimo, da imate spletno prodajalno pohištva in jo želite promovirati prek prikaznega omrežja. Ker za vas uporabnik, ki si ogleduje vsebine o fitnes vadbah, ni relevanten, boste v izogib temu lahko s ključnimi besedami določili, na kakšne tematsko relevantne spletne vsebine želite, da se vaš oglas prikaže. V tem primeru gre zagotovo za besede, kot so: dom, pohištvo, ikea, miza, postelja, omara, hiša, stanovanje, pisarna …
Ena izmed prednosti oglaševanja na prikaznem omrežju je tudi ta, da je povprečna cena na klik veliko nižja od povprečne cene na klik v iskalnem omrežju, kjer je seveda tudi konkurenca večja. Glede na našo analizo je povprečna cena na klik na prikaznem omrežju nižja za kar 37 %.
Spodnja slika prikazuje primerjavo povprečne cene na klik med kampanjami v iskalnem in prikaznem omrežju. Analiza je bila opravljena na 22 kampanjah v prikaznem omrežju in 207 kampanjah v iskalnem omrežju.
Če želite na stran pripeljati večjo količino (novih) uporabnikov, je zagotovo eden izmed načinov, kako to doseči, izbira oglaševanja na prikaznem omrežju.
Glede na to, da je doseg uporabnikov na prikaznem omrežju skoraj neskončen, je oglaševanje (s pametnim ciljanjem) prek njega tudi eden izmed načinov, kako priti do večje količine novih in »cenejših« uporabnikov. Učinek bo zagotovo še večji, če iz oglaševanja s pomočjo seznamov za remarketing izključite vse uporabnike, ki so na vaši strani že bili, ali pa jih na vaši strani ni bilo že zelo dolgo. V tem primeru je zagotovo prav, da jih ponovno malo opomnite nase. Vsekakor pa pri tem ne smete zanemariti trajanja nakupnega cikla storitve/izdelka.
Ena izmed velikih prednosti oglaševanja na prikaznem omrežju je ta, da se ni treba ukvarjati z oceno kakovosti , ki na iskalnem omrežju povzroča kar nekaj preglavic, na prikaznem pa ni primarnega pomena. Ta zadeva je lahko na primer zelo uporabna tam, kjer se pri oglaševanju na iskalniku pogosto soočate z nizko oceno kakovosti, in na ta račun plačujete visoko ceno na klik, hkrati pa ste omejeni tudi z mesečnim vložkom. Glede tega so predvsem lahko problematične ZDA, kjer se cene na klik v iskalniku gibljejo tudi nad 10 EUR. Eden izmed načinov, kako na stran za nižjo ceno pripeljati uporabnike, je torej, da uporabite prikazno omrežje.
Oglaševanje na prikaznem omrežju je zagotovo tudi eden izmed načinov, kako povečevati prepoznavnost blagovne znamke, saj uporabnika nenehno spominjate na svoj obstoj in vas bo na ta način zagotovo ohranil nekje v spominu. Seveda se to ne more zgoditi čez noč, zato je pomembno, da ta proces izvajate dlje časa ali pa v časovnih intervalih.
Kako pa vi merite uspešnost svojih kampanj na prikaznem omrežju?