Ste vedeli, da je povprečen uporabnik interneta v enem mesecu izpostavljen več kot 1700 slikovnim oglasom? Uporabniki, stari med 24 in 35 let, jih vidijo celo več kot 2090 na mesec. Zato sploh ni presenetljivo, da ostaja velik delež oglasov na spletu spregledan. Sploh če je uporabnik enakemu oglasu izpostavljen prevečkrat. Pojav, ko uporabnik zaradi naveličanosti prične oglase ignorirati, se v angleškem jeziku imenuje ad fatigue. V slovenskem jeziku za to nimamo posebnega izraza, lahko pa bi pojav poimenovali ‘iztrošenost’ oglasa. Preprosto povedano: ko uporabnik prvič vidi vaš oglas, je bolj verjetno, da bo nanj kliknil, kot ko ga vidi že tretjič ali četrtič. Ker se zavedamo, kako pomembno je, da pripeljete čim več obiskovalcev na svojo spletno stran, smo za vas pripravili nekaj nasvetov, kako poskrbeti, da vaši oglasi ne bodo spregledani.
Predstavljajte si, da oglas v istem dnevu vidite 20-krat. Obstajata dve možnosti: oglas vam bo zaradi živciranja pobral dve leti življenja ali pa ga boste sčasoma popolnoma ignorirali. Da se to ne zgodi z vašimi oglasi, uporabite Frequency Capping oz. omejite pogostost predvajanja oglasov. Splošnega pravila, kolikokrat dnevno predvajati oglas uporabniku, ni. Pri naših naročnikih se za dobro prakso pogosto izkaže pet prikazov uporabniku na dan. Vsekakor pa se priporočljivo število prikazov razlikuje od primera do primera. Svetujemo, da testirate različna števila predvajanj in ugotovite, katero v vašem primeru deluje najbolje.
Pri urejanju nastavitev Rotacija oglasov nas hitro zamika, da uporabimo funkcijo ‘Optimizacija za klike’ (Optimize for Clicks) ali funkcijo ‘Optimizacija za konverzije’ (Optimize for Conversion), saj si dejansko želimo čim več klikov in čim več konverzij. Pri tem pa pozabljamo, da to pomeni, da so enaki oglasi (tisti, ki delujejo bolje) lahko v kratkem časovnem obdobju prikazani istim uporabnikom, kar pa lahko vodi do iztrošenosti oglasa. Namesto optimizacije za klike in optimizacije za konverzije izberimo možnost rotacije oglasov.
Na sliki spodaj so rezultati iskanja za ključno besedo ‘vrtno pohištvo’.
Vidite lahko, kako preprosto se vaš oglas izgubi med ostalimi, če ne izstopate dovolj. Zato redno spremljajte oglaševanje konkurence in prilagajajte oglase ter bodite drugačni. Poiščite svojo prednost in jo jasno izpostavite v oglasih. Še nasvet – oglasi, ki vsebujejo številke, imajo večinoma veliko višji CTR. Izpostavite torej ugodne cene, znižanja, datume itd., predvsem pa spremljajte, kako oglasi delujejo ter jih spreminjajte in prilagajajte.
Sprotne posodobitve (Ad Customizers) imajo med drugim funkcijo odštevanja, ki vam omogoča, da ustvarite občutek nujnosti pri uporabniku. Če imate na primer vikend akcijo, ki se zaključi v nedeljo zvečer, lahko v oglasu odštevate in sproti prikazujete, koliko časa je vaš popust še aktualen.
Glede na to, da v Sloveniji oglasi z odštevanjem niso pogosto rabljeni, boste zagotovo izstopali in poskrbeli, da bo vaš oglas bolj opažen.
Ko postavljate kampanjo, natančno opredelite segmente, ki jih želite ciljati. Namesto, da so vaše ciljno občinstvo vsi na spletu, pomislite, kdo je dejansko uporabnik vašega produkta oz. storitve. Na tak način boste lahko pripravili personalizirane oglase, ki bodo gotovo pritegnili več pozornosti. Če boste oglase prikazovali tistim, za katere veste ali predvidevate, da imajo interes za vašo storitev, lahko pričakujete manjši osip. Če ste turistična agencija in ponujate absolventske izlete, boste omejili prikazovanje oglasov na mlajše starostne skupine. Temu primerno boste prilagodili tudi oglase, ki bodo sproščeni, jezik bo pogovorni, uporabili boste tikanje ipd.
Obstaja nenapisano pravilo, ki pravi, da je slikovne oglase treba zamenjati vsake tri do štiri mesece. Tega se na Red Orbitu poskušamo držati, vendar pa vemo, da je pogosto iz različnih razlogov neizvedljivo izdelovati nove slikovne oglase. V takem primeru imamo preprosto rešitev. Zamenjajte barvo ozadja ali kakšen drug element slikovnega oglasa. Časovno nezahtevno delo, ki pa bo imelo velik učinek, saj bo oglas pri uporabniku ponovno vzbudil pozornost.
Treba je vložiti nekaj truda, da ohranimo kampanje profitabilne in oglase aktualne. Ključnega pomena je, da kampanje nenehno optimizirate in ne pozabite na testiranje – samo tako boste ugotovili, kaj v vašem primeru deluje najboljše.