X

5 novosti, ki jih prinaša posodobitev GWT

Mobilegeddon je za nami (kaj točno se je zgodilo in kaj nam je Mobilegeddon prinesel, si lahko prebereš tukaj). Kljub temu, da nismo doživeli apokaliptične spremembe, kot smo jo pričakovali, lahko vidimo, da Google še vedno ne miruje. Še naprej nas prepričuje, da so mobilci zelo pomembni in da je oziroma bo mobilcem prijazna spletna stran t. i. “must have” vsakogar, ki želi dosegati rezultate na spletu.

V tem tednu je Google predstavil novost. V Google Webmaster Tools (Orodju za spletne skrbnike) imamo sedaj na voljo beta Analitiko iskanja. Nova verzija je nadgradnja starih iskalnih poizvedb, ki naj bi bila bolj natančna in bolj uporabna (tako trdijo v Googlu). In kaj nam novo orodje prinaša?

Nova analitika iskanja nam prinaša več možnosti, prav tako pa je na voljo tudi nekaj več podatkov. Sedaj lahko podatke o klikih, prikazih, CTR-ju in položaju (ali pozicijah) na iskalniku grupiramo in filtriramo po kategorijah: poizvedbe, strani, države, naprave, vrste iskanja in glede na datume. Možnosti prikaza podatkov je precej, vprašanje pa je, kaj nam novo orodje v resnici omogoča in kako si lahko z njim pomagamo?

  1. Natančnejši podatki

Google trdi, da nam nova verzija prinaša boljše podatke, ki so izračunani drugače in so tudi bolj točni. Količina podatkov, ki jih upošteva analitika iskanja, je drugačna, pri slikovnem iskanju so upoštevani le dejanski kliki na povezavo, podatke lahko spremljamo ločeno glede na uporabljeno napravo itd. (več o razlikah med starimi in novimi podatki si lahko prebereš tukaj). Ker se podatki, prikazani v novi analitiki iskanja, razlikujejo glede na stara poročila iz iskalnih poizvedb, nam Google omogoča, da še nekaj časa lahko hkrati spremljamo tudi staro obliko poročil. V roku nekaj mesecev pa naj bi bila na voljo le nova različica.

  1. Možna časovna primerjava

Ena izmed novosti, ki jo prinaša analitika iskanja, je možnost primerjave po časovnih obdobjih. Prednost tovrstne primerjave je, da lahko vidimo, kako so določeni zunanji dejavniki ali pa naše aktivnosti vplivale na položaje ključnih besed na iskalniku, kakšne posledice je to imelo za naš CTR (razmerje med prikazi in kliki) in še marsikaj. V tem času lahko tako spremljamo, kako močno je Mobilegeddon vplival na naše pozicije, prikaze, klike in CTR (spodaj imamo pozicije v spletnem iskalniku glede na 19-dnevno časovno obdobje pred in po Mobilegeddonu).

  1. Filtriranje in primerjanje po državah

Ena izmed novosti, ki so na voljo, je filter držav. Ta je uporaben predvsem za tiste, ki imajo večjezično spletno stran. Prednost tega filtra je, da lahko sedaj pridobivamo podatke o iskanih izrazih za vsako državo posebej. Torej imamo boljši pregled nad tem, kaj se dogaja na različnih trgih.

  1. Filtriranje in primerjanje podatkov glede na naprave

Več kot očitno je, da Google spodbuja razvoj mobilcem prijaznih spletnih strani in sklepamo lahko, da je prav zato ponudil tudi novo metriko. Sedaj lahko ločeno spremljamo, kako uspešna je naša spletna stran glede na položaj ključnih besed v iskalnikih na različnih napravah – na tabličnem računalniku, mobilnem telefonu in osebnem računalniku. Glede na to, da naj bi Google pozicije ključnih besed spreminjal glede na prilagodljivost spletne strani napravi, je ločeno spremljanje položaja/pozicij na iskalnikih pomembno.

  1. Možnost spremljanja podatkov glede na vrsto iskanja

Še večji pregled omogoča prikaz podatkov glede na vrsto iskanja. Spremljamo lahko, kako naša spletna stran rangira med slikami, videi in klasičnimi iskalnimi rezultati. Glede na to, da prejšnja verzija ni omogočala pregleda nad tem, lahko sedaj jasno vidimo, kaj vpliva na naše pozicije in kje je še prostor za izboljšavo. Primer je prikazan na sliki, kjer sta primerjani povprečna pozicija v klasičnem iskalniku in povprečna pozicija v slikovnem iskalniku.

V grobem lahko rečemo, da novo orodje ne prinaša drastičnih sprememb. Vendar pa omogoča večji pregled in boljše razumevanje, kje so še možnosti za izboljšavo in kaj lahko storimo, da bomo na stran privabili še več organskega prometa. Gre torej za dobrodošlo pomoč, ki nam lahko pomaga pri razumevanju in izboljševanju uporabniške izkušnje na naši strani.

Oznake: Googleiskalni marketing