Leto 2020 je skoraj za nami in prav je, da se ozremo nazaj, ampak hkrati svoj pogled usmerimo tudi v prihodnost. Če bi vas lani ob tem času vprašali, kaj pričakujete od prihajajočega leta, verjetno nihče ne bi napovedal tega, kar se nam je zgodilo letos.
COVID-19 je korenito zarezal v naša življenja in vse te nenadne spremembe, na katere nismo bili pripravljeni, narekujejo nova pravila igre. Vedenje potrošnikov se spreminja na dnevni ravni in potrošniki bodo večino svojih navad ohranili tudi, ko kriza mine. Pojavili so se novi pristopi, kanali, metrike in nova orodja.
Velike spremembe so se zgodile predvsem na področju spletnih trgovin. Prilagajanje celotne uporabniške izkušnje novi realnosti je danes nuja. Prilagoditi smo morali svoje delovne navade, procese, poslovanje in načine komuniciranja. Kako se je spremenilo vedenje slovenskih uporabnikov na spletu po izbruhu COVID-19, sta Polona in Aline opisali v svojem blogu že med prvim valom pandemije.
Ker pa je vsaka kriza hkrati tudi priložnost, da iz dane situacije potegnemo največ, se prilagodimo ter z na novo pridobljenimi izkušnjami in znanjem čim bolje načrtujemo prihodnje marketinške aktivnosti, smo za vas pripravili izbor 5 področij oziroma taktik, ki bodo po naših ocenah ključnega pomena za uspeh na področju digitalnega marketinga v letu 2021.
Digitalna strategija je vrsta ukrepov in aktivnosti, ki vam omogočajo, da s spletnimi marketinškimi kanali dosežete svoje cilje. Vaša strategija pojasnjuje, kako boste dosegli svoje cilje, na primer izboljšanje stopnje konverzije za pet odstotkov ali povečanje stopnje ustvarjanja potencialnih strank za osem odstotkov. Vzpostavitev strategije digitalnega trženja je ključnega pomena. Brez strategije vaše podjetje nima zemljevida za doseganje svojih ciljev. Veste, kaj želite doseči, ne veste pa, kako. Seveda je zelo pomembno, da hkrati razvijate kratkoročno, srednjeročno in dolgoročno strategijo.
Največji izziv večine podjetij? 10-letne strateške usmeritve in taktike, ki morajo zaživeti jutri, so vedno v medsebojnem konfliktu – za oboje ni dovolj časa, zato se večina podjetij osredotoča na kratkoročne taktike in pozablja na dolgoročne strateške usmeritve. Kar na dolgi rok zagotovo ne prinaša dobrih rezultatov.
Skoraj nemogoče je ustvariti univerzalno predlogo za izdelavo marketinške strategije, ker bo vaša zagotovo prilagojena vašemu poslu in zato specifična. Vendar vseeno lahko pri pripravi sledite nasvetom naše Karmen, ki jih je zbrala v svojem zapisu Marketinška strategija po koroni: Kaj je treba imeti v mislih pri pripravi nove strategije?
Priprava strategije zahteva veliko časa, angažmaja širšega kroga oddelkov znotraj podjetja in predvsem obdelave velike količine podatkov. Z razumevanjem podatkov in uporabo pravih orodij za analizo boste lahko svoje podjetje usmerili v pravo smer in dosegali boljše rezultate. Eno izmed vodilnih orodij je vsekakor Marketing Mix Modeling (MMM), ki je podjetjem v pomoč za načrtovanje svoje poslovne in marketinške strategije ter tudi izdelavo medijskega plana na podlagi rezultatov in napovedi modela. MMM nam pomaga razumeti vpliv vsake posamezne spremenljivke v našem marketinškem miksu na naše KPI-je in hkrati napovedati uspešnost v prihodnosti na podlagi različnih kombinacij spremenljivk marketinškega miksa. Analiza ogromne količine podatkov iz različnih virov je ključnega pomena za uspešnost napovedi modela.
Več o tem, kako poteka proces sprejemanja poslovnih odločitev na podlagi podatkov, boste na tej povezavi izvedeli od mednarodno priznanih strokovnjakov: Jeffa Sauerja, Yehoshua Corena in Andraža Štalca.
S porastom iskanj preko mobilnih naprav je vse bolj pomembno, da se prikažete med lokalnimi zadetki in da ste potencialnim kupcem na voljo v trenutku in na kraju, kjer vas potrebujejo. Ravno zato je lokalni SEO ključ do uspeha na iskalniku.
Local SEO je proces optimizacije spletne strani za lokalna iskanja – torej iskanja z izraženo lokalno namero (npr. »trgovine blizu mene«, »dermatolog Ljubljana«, »restavracije v Celju« ipd.) – z namenom povečanja vidnosti na iskalniku in pridobivanja novih strank iz tako imenovanih »zero-click iskanj«. Če svojo dejavnost izvajate na fizični lokaciji (v trgovini, poslovalnici ipd.) ali na ožjem lokalnem območju potem je leto 2021 skrajni čas, da začnete delati optimizacijo za lokalna iskanja.
Na vsa ta in še nekatera druga vprašanja odgovori Maja v svojem blogu.
Spletno oglaševanje se v zadnjih letih vse bolj nagiba v smeri avtomatizacije in personalizacije, saj je povprečen potrošnik ob poplavi spletnih in tradicionalnih oglasov postal neodziven na generična sporočila. Ko k temu dodamo še drastičen padec pozornosti, ki jo preseže celo zlata ribica, dobimo smrtonosno kombinacijo, ki vodi v neučinkovito oglaševanje in neracionalno zapravljene oglaševalske proračune. To velja tako za splet kot za tradicionalno in offline oglaševanje.
Na drugi strani pa nam vodilne spletne oglaševalske platforme odprto ponujajo na milijone signalov in podatkov o svojih uporabnikih, ki nam omogočajo, da pritegnemo pozornost teh potrošnikov ravno v trenutku, ko raziskujejo določene izdelke ali storitve, s personalizirano ponudbo, ki jih glede na vedenje v tistem trenutku zanima.
Prospecting kampanje na Facebooku nam omogočajo prav to:
Tukaj pa si lahko ogledate naš webinar o ostalih aktualnih trendih v spletnem oglaševanju, ki sta jih predstavila Momčilo Radovanović (Google) ter Šarūnas Sakalauskas (Global LinkedIn Lead, Httpool).
Optimizacija konverzijske stopnje (CRO) je postopek izboljšanja vašega spletnega mesta in vsebine za povečanje konverzij. Visoka stopnja konverzije pomeni, da je vaše spletno mesto dobro zasnovano, učinkovito oblikovano in privlačno za ciljno publiko. Kot podjetje želite, da je vaše spletno mesto zasnovano tako, da obiskovalce spletnega mesta spremeni v plačljive stranke. Še posebej v trenutnih časih, ko je za marsikoga spletna prodaja edina možnost.
Veliko uporabnikov se je v zadnjem letu srečalo s povsem novo izkušnjo nakupa na spletu in mnogi so se spraševali, ali bodo to sploh znali narediti? Bodo dobili naročeno? Kdaj bo paket prišel? Splošno priporočilo, da naj se v čim večji meri uporablja plačilo s kreditno kartico, je za številne izmed njih predstavljalo dodaten izziv. Mnogi trgovci so prepričani, da je dovolj, da so prisotni na spletu in prodaja bo kar sama od sebe stekla. Žal ni tako. Karmen je v svojem blogu zbrala nekaj nasvetov, kaj lahko naredite, da bi izboljšali uporabniško izkušnjo.
Večino teh taktik smo predstavili tudi na svojem dogodku Digitalna realnost za spletne trgovine, ki smo ga v maju izvedli s pomočjo podjetja cargo-partner, ki nudi inovativne pristope in celovite logistične rešitve za spletne trgovine. V sodobnem logističnem kompleksu na Brniku na 6.000 m² zagotavljajo vse fulfillment storitve, ki jih potrebujete pri svojem poslovanju (skladiščenje, komisioniranje, pakiranje, etiketiranje, prevzem, dostavo, povratno logistiko itd.) ter potrebno IT podporo.
Že izvajate katero od zgoraj naštetih aktivnosti? Se vam zdi, da pri kateri od njih potrebujete pomoč? V Red Orbitu smo vam vedno voljo. Ker se zavedamo, da je digitalni svet zelo širok pojem in za marsikoga sodelovanje z agencijo v večjem obsegu (iz takih ali drugačnih razlogov) predstavlja prevelik izziv, smo pripravili paketne produkte digitalne pomoči, kjer vam ponujamo pregled vaše spletne aktivnosti, analizo trenutnega stanja ter osnovne aktivnosti v sklopu digitalnega marketinga. Projekt pa poteka na način sočasnega izobraževanja vaše interne ekipe. Več o tem, kako vam lahko pomagamo zagnati digitalno prisotnost v letu 2021, si preberite na tej povezavi.